کد خبر: 373834
۰
PNAZAR
نسخه چاپی
ابراهیم وفایی کارگردان تئاتر:

کار خوب همیشه و همه جا مخاطب دارد

وفایی و گروهش در واقع ثمره تجدید حیات دوباره تئاتر بچه‌های مسجد هستند که توسط حوزه هنری حمایت و راهبری می‌شود. با او درباره گروهش و تجربه‌اش از جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان صحبت کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش قم پرس:ابراهیم وفایی کارگردان و جمعی از بچه‌های مسجد حسینی قم سال 1400 دور هم و در سالن مسجد نمایشی را تمرین و آماده نمایش کردند که نه تنها در دومین جشنواره استانی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، موفق به کسب جایزه شد که چهارشنبه گذشته هم به عنوان مهمان و در کنار گروه‌های حرفه‌ای ایرانی و غیر ایرانی در بیست و هفتمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان به روی صحنه رفت. وفایی و گروهش در واقع ثمره تجدید حیات دوباره تئاتر بچه‌های مسجد هستند که مدتی‌ست به همت حوزه هنری حمایت می‌شود. با او درباره گروهش و تجربه‌اش از جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان صحبت کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

درباره داستان نمایشی که در جشنواره روی صحنه بردید، بگوئید.

این نمایش داستان یه پسر به اسم حسنی‌ست که شب امتحان ادبیات در حال نوشتن تقلب، خوابش می‌برد. حین خواب بعضی از شخصیت‌های معروف شاهنامه به همراه فردوسی، حافظ و سعدی وارد خواب حسنی می‌شوند و کاری می‌کنند که او دیگر تقلب نکند ...

از روند تولید نمایش برایمان بگوئید؟

ابتدای دی ماه سال ۱۴۰۰ شروع همکاری من با کانون شهید سلیمانی مسجد حسینی رقم خورد. قرار بود که یک نمایش کوتاه تا پایان سال برای دومین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان قم آماده کنیم. من متن «آخرین تقلب» نوشته خانم «فاطمه کیمیا» را از قبل خوانده بودم و دوست داشتم اگر فرصتی بود کار کنم که این فرصت با بچه‌های مسجد حسینی پیش آمد.

شما در بخش مهمان جشنواره تئاتر کودک حضور داشتید، آورده جشنواره برای شما و گروه‌تان چه بود؟

خب شرکت در جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک همدان اتفاقی بزرگی برای گروه ما بود و بنظرم این اتفاق انگیزه بسیار خوبی در بچه‌ها برای ادامه کار ایجاد کرده است.

استقبال مردمی از جشنواره و آثار چطور بود؟

استقبال مردم از جشنواره خیلی خوب بود. چقدر خوب بود اگر این رویداد در تمام استان‌ها اتفاق می‌افتاد تا بچه‌های و مخاطبان در تمام استان‌ها می‌توانستند آثار جشنواره را ببینند. جشنواره نشان داد که کار خوب همیشه و همه جا مخاطب دارد.

شما تنها گروه بچه‌های مسجد حاضر در جشنواره بودید، فکر می‌کنید چرا برای اجراء در جشنواره انتخاب شدید؟

در دومین جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد استان قم که اواخر سال ۱۴۰۰ برگزار شد،‌ بیشتر از چهل گروه در شهر قم شرکت داشتند، این بیشترین آمار گروه‌های حاضر در جشنواره‌های استانی در کل کشور بود و نگاه‌ها را به سمت قم برگرداند. گروه ما در این جشنواره توانست مقام اول را کسب کند. فیلم کار ما توسط مسئولان جشنواره همدان هم دیده شد و از ما دعوت کردند برای اجرا در بخش مهمان. به نظرم جدید و نو بودن متن یکی از نقاط قوت نمایش ما بود که توسط یکی از نمایشنامه‌نویسان جوان آموزش دیده در حوزه هنری قم نوشته شده بود.


 کار خوب همیشه و همه جا مخاطب دارد