کد خبر: 374066
۰
۰
نسخه چاپی

ارتقای ساختار اداری شهریار،تحقق یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور

به گزارش ایرنا، یکی از مصوبات سفر سرزده سوم اردیبهشت سال جاری رئیس جمهور به شهرستان های غرب استان تهران که طی آن از شهرستان های شهریار، ملارد و قدس بازدید داشت، ارتقای ساختار اداری شهرستان شهریار به فرمانداری ویژه بود.

شهرستان شهریار با وجود آنکه از نظر شاخص های تقسیمات سیاسی پتانسیل تبدیل به استانی مستقل را دارد یکی از شهرستان های ۱۶ گانه استان تهران به شمار می آید که جمعیتی قریب یک میلیون نفر را در خود جای داده است.

در سفری که آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به غرب استان تهران داشت در شورای اداری شهرستان شهریار موضوع ارتقای ساختار اداری این شهرستان به فرمانداری ویژه مطرح شد، مساله ای که تحقق آن علاوه بر افزایش قدرت و جایگاه فرماندار، خدمات حداقل هفت دستگاه حاضر در این شهرستان را تا سطح معاون اداره کل ارتقا می دهد.

عملیاتی و محقق شدن این مساله که یکی از مطالبات اساسی و از مصوبات شورای اداری شهرستان شهریار با حضور رئیس جمهور بود، روز هشتم تیر ۱۴۰۱ از سوی محسن منصوری استاندار تهران در قالب توئیتی اعلام شد.

ارتقای ساختار اداری شهریار،تحقق یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور

در ویژگی فرمانداری ویژه، همین بس که قدرت آن فراتر از فرمانداری های معمول و کمتر از استانداری هاست و در استان تهران تاکنون شهرستان تهران و ری صاحب فرمانداری ویژه بودند که با مصوبه اخیر هیات دولت برای شهرستان های شهریار و ورامین، تعداد آنها به چهار مورد افزایش یافت.

فرمانداران ویژه، معاون استاندار به شمار می آیند و می توانند در شورای معاونان استانداری حاضر باشند، از همین رو قدرت چانه زنی و پیگیری مطالبات محدوده جغرافیایی خود را بیش از سایر فرمانداران دارا هستند و این مساله مزیتی برای آن شهرستان ها به شمار می آید.

شرایط قانونی تبدیل فرمانداری به فرمانداری ویژه

بر اساس مصوبات هیات وزیران برای تعیین تقسیمات سیاسی کشور و ارتقای ساختار سیاسی، فرمانداری ویژه در شهرستان‌هایی که شاخص های پنجگانه زیر را داشته باشند، تاسیس می‌شود:

جمعیت شهرستان بیش از ۲۵۰ هزار نفر

جمعیت مرکز شهرستان بیش از ۱۲۵ هزار نفر

مسافت بین مرکز شهرستان و مرکز استان بیش از ۱۲۵ کیلومتر

قدمت فرمانداری بیش از ۵۰ سال

مساحت شهرستان بیش از ۱۰ هزار کیلومتر مربع

شهرستان شهریار با مساحت بیش از ۸۰ هزار هکتار، جمعیت قریب یک میلیون و جمعیت مرکز شهرستان نزدیک به ۳۷۰ هزار نفر حداقل سه مورد از این شاخص ها را دارد، اگرچه در استان تهران به طور معمول به علت گستردگی جمعیت و رشد روز افزون ساختار شهرها، اغلب بعد مسافت از مرکز استان در ارزیابی ها تاثیرگذار نیست.

ارتقای ساختار اداری شهریار،تحقق یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور

منافع فرمانداری ویژه برای مردم شهریار

سید عباس جوهری معاون سیاسی و اجتماعی استاندار تهران در همین زمینه در خصوص مزایا و منافعی که ارتقای جایگاه فرمانداری به دنبال دارد به رسانه ها اعلام کرد: با ارتقای جایگاه فرمانداری، سطح خدمات تعدادی از ادارات نیز تا سطح معاون مدیرکل ارتقاء می یابد و مردم می توانند برای دریافت خدمات بیشتر به جای مراجعه به مرکز استان و اداره کل اصلی، در خود شهرستان خدمات مورد نیاز را دریافت کنند.

وی افزود: از مطالبات به حق مردم شهرستان شهریار طی سال های گذشته بحث ارتقای ساختار اداری و تشکیلاتی فرماداری شهرستان شهریار به عنوان فرمانداری ویژه بود.

جوهری یادآورشد: این مساله سالیان گذشته در وزارت کشور مطرح و دنبال شد اما تاکنون مصوب نشده بود و این مساله به عنوان یک آرزو برای مردم باقی ماند.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران اضافه کرد: رئیس جمهور در شهرستان شهریار قول مساعد داد تا این آرزوی مردم برآورده شود و ارتقای ساختار اداری و فرمانداری به فرمانداری وژه اتفاق بیافتد.

وی اظهار داشت: با پیگیری استاندار تهران، طرحی که در معاونت سیاسی برای ارتقای فرمانداری شهرستان شهریار تهیه شده بود در وزارت کشور کارشناسی و در نهایت به تصویب هیات دولت رسید.

جوهری ادامه داد: ارتقای ساختار اداری و تشکیلاتی برای فرمانداری، علاوه بر آنکه تشکیلات آن مجموعه را تقویت می کند، بدون شک در خدمت رسانی به مردم شریف منطقه گام های موثری را برخواهد داشت.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت: به دنبال این مصوبه، فرمانداری به فرمانداری ویژه و به معاونت استانداری ارتقاء پیدا می کند و جایگاه برخی ادارات شهرستان در حد معاونت اداره کل قرار می گیرد و به این ترتیب خدمات رسانی به مردم نیز گسترده و در دسترس تر می شود.

۲ شهرستان استان تهران صاحب فرمانداری ویژه شدند

جوهری به جزئیات مصوبه جلسه روز چهارشنبه پنجم و هشتم تیر ماه برای استان تهران اشاره کرد و افزود: در مصوبات هیات دولت شهرستان های "شهریار" و "ورامین" صاحب فرمانداری ویژه شدند.

وی اضافه کرد: از میان ۱۶ فرمانداری مجموعه استان تهران، ۲ شهرستان هم از قبل فرمانداری ویژه بودند یکی تهران و دیگری ری، اما برای این ۲ شهرستان ورامین و شهریار هم با عناویت ویژه دولت سیزدهم، این مساله مصوب شد.

ارتقای ساختار اداری شهریار،تحقق یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور

خدمت رسانی به مردم با دسترسی سهل تر به خدمات، آسان و گسترده تر می شود

امیر عباس شفیع زاده فرماندار شهرستان شهریار نیز در این رابطه به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: با تصویب هیات دولت فرمانداری این شهرستان به فرمانداری ویژه ارتقا یافت و به تبع آن بناست سطح مدیران واحدهای اداری وزارتخانه‌های مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، راه و ترابری، امور اقتصادی و دارایی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و... به سطح معاون اداره کل استان ارتقا پیدا کند.

وی تاکید کرد: به این ترتیب خدمت رسانی به مردم با دسترسی سهل تر به خدمات، آسان و گسترده تر می شود.

ارتقای ساختار اداری شهریار،تحقق یکی دیگر از مصوبات سفر رئیس جمهور

تحقق سه مصوبه مهم در سفر رئیس جمهور به شهریار

با این مصوبه به این ترتیب برای شهرستان شهریار که سه مساله مهم و محوری تاسیس مترو، تکمیل بیمارستان امام خمینی(ره) و ارتقای ساختار اداری مورد تاکید و پیگیری بود، رنگ عملیاتی به خود گرفت.

احداث و اتصال شهرستان های غرب استان تهران به خطوط مترو مرکز با تشکیل شرکت سرمایه گذاری سهامی شهرداری های غرب استان و شرکت عمران شهر جدید اندیشه این مصوبه را در جریان عملیاتی شدن قرار داد.

علاوه بر این، پیگیری مجدانه برای تکمیل، تجهیز و راه اندازی بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی امام خمینی(ره) با تامین اعتبار نیز در عمل مراحل عملیاتی و تحقق خود را تا پایان سال‌جاری طی می کند.

در نهایت مصوبه ارتقای ساختار اداری و فرمانداری شهرستان شهریار، از بخش های بسیار مهم مطالبات به حق مردم منطقه شهریار بود که حسب تاکیدات رئیس جمهور برای این منطقه محقق و عملیاتی شد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید