افزایش تدریجی بیماران کرونایی بستری در گیلان

به گزارش قم پرس فردین مهرابیان ظهر سه شنبه در گفتگو با رسانه‌ها با اشاره به اینکه در مقایسه با هفته گذشته شاهد افزایش تدریجی بیماران بستری کرونایی در استان هستیم، گفت: هفتم و هشتم تیر ماه امسال با بستری مجموع ۱۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ها کمترین میزان بستری‌ها از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در گیلان را داشتیم.

وی با بیان اینکه عدم توجه به توصیه‌های بهداشتی، بی توجهی به رعایت بهداشتی فردی و اجتماعی، تکمیل نشدن نوبت‌های واکسیناسیون از مهم‌ترین عوامل افزایش موارد بستری است، افزود: کرونا هنوز تمام نشده و بارها نشان داده در سایه بی توجهی شهروندان دوباره اوج می‌گیرد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه شاهد افزایش تعداد بستری‌ها در کشورهای اروپایی، همسایه و برخی از استان‌های کشور هستیم، گفت: شهروندان باید هشدارها را جدی بگیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۲۹ بیمار جدید در بیمارستان‌های گیلان پذیرش شدند، اضافه کرد: مجموع بیماران بستری به ۴۵ نفر رسیده است.

مهرابیان با اشاره به وخامت حال هفت بیمار کرونایی، تصریح کرد: در شبانه روز گذشته ۹ بیمار بد حال کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

وی با تأکید بر لزوم توجه جدی شهروندان به تکمیل نوبت‌های واکسن کرونا، گفت: هنوز ۵۰ درصد شهروندان گیلانی دُز سوم واکسن کرونا را تزریق نکرده‌اند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید