کد خبر: 375852
۰
۰
نسخه چاپی

توصیه شهردار قم به هیئت‌های مذهبی برای رعایت حق‌الناس

شهردار قم با تأکید بر ارزشمندی ایجاد ایستگاه‌های صلواتی گفت: ایجاد ترافیک، تضییع حقوق مردم و ایجاد آلودگی در خیابان‌ها زیبنده عزاداران حسینی نیست.

توصیه شهردار قم به هیئت‌های مذهبی برای رعایت حق‌الناس

به گزارش قم پرس: دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه شورای مدیران شهرداری قم ضمن تقدیر از مردم شریف قم، خیران و هیئت‌های مذهبی در گرامیداشت ایام شهادت سالار شهیدان (ع) اظهار داشت: ایجاد ایستگاه‌های صلواتی در ایام عزاداری حرکتی ارزشمند و نمادسازی برای گرامیداشت شعائر محسوب می‌شود که باید از تمام متولیان این امر تقدیر کرد.

وی حمایت شهرداری قم حمایت از این حرکت را افتخار مجموعه دانست و تصریح کرد: درعین‌حال حراست از حقوق عمومی شهروندان موضوعی ضروری است و باید همگان توجه داشته باشیم که برپایی ایستگاه‌های صلواتی موجب آزار و اذیت مردم نشود.

شهردار قم با اشاره به اینکه انتقاداتی از نحوه برپایی برخی ایستگاه‌های صلواتی که موجب ترافیک و بی‌نظمی در شهر می‌شوند، مطرح است، اظهار داشت: از هیئت‌های مذهبی درخواست می‌کنیم که ارائه خدمات خود را ضمن رعایت حقوق مردم انجام دهند.

دکتر سقائیان‌نژاد همچنین جلوگیری از آلوده ساختن شهر قم در جریان برپایی ایستگاه‌های صلواتی را مطرح کرد و گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی که انبوهی از عزاداران از نقاط مختلف کشور به شهر قم می‌آیند، وجود بی‌نظمی و آلودگی زیبنده شهر قم نیست.

وی ضمن توصیه به هیئت‌های عزاداری برای عمل به توصیه‌های پیشگیرانه بهداشتی و ایمنی گفت: سازمان آتش‌نشانی و معاونت خدمات شهری شهرداری قم اقدامات لازم در این حوزه را انجام دهند.

تأکید بر ارتباط مستقیم مدیران شهری با مردم

شهردار قم در بخش دیگری از سخنان خود ضمن توصیه به مدیران شهرداری برای حضور میدانی در میان مردم افزود: لازم است شهرداران مناطق ساعاتی از روز را به حضور در منطقه تحت پوشش خود و گفت‌وگو با مردم اختصاص دهند.

دکتر سقائیان‌نژاد تأکید کرد: حضور در مساجد و انجام دیدارهای مردمی مدیران در مناطق شهرداری قم باید به‌صورت مستمر اجرا و تقویت شود.

هفته دولت فرصتی برای امیدآفرینی

برنامه‌ریزی شهرداری قم برای بزرگداشت هفته دولت و بهره‌برداری از برخی پروژه‌های شهری در این ایام از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه به آن پرداخته شد.

شهردار قم هفته دولت را فرصتی برای امیدبخشی به جامعه دانست و ابراز داشت: طبق دستور مقام معظم رهبری تمام دستگاه‌ها باید نسبت به امیدآفرینی در جامعه اهتمام داشته باشند.

وی ضمن تأکید بر زمینه‌سازی برای بیان خدمات دولت به مردم در این هفته ادامه داد: شهرداری قم نیز برنامه‌ریزی کرده است تا تعدادی از پروژه‌های کلیدی در هفته دولت امسال با حضور آحاد مردم و مسئولین به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/*****

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید