۷۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در فارس بستری شدند

به گزارش قم پرس، به نقل از علوم پزشکی شیراز، از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، دو میلیون و ۱۹۵ هزار و ۸۴۱ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۴۵ هزار و ۱۱۴ بیمار مثبت شناسایی شده است.

از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۸۹ هزار و ۲۰۴ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۲۵ هزار و ۴۰۹ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده، همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون ۴۰۶ هزار و ۶۳۷ مورد تست سریع انجام شده و ۱۱۹ هزار و ۷۰۵ بیمار مثبت شناسایی شده است.

با بستری ۷۵ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، هم اکنون ۴۶۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۷۴ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

متأسفانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴ مورد جدید فوتی کووید ۱۹ در فارس ثبت شده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون، به هشت هزار و ۶۰ نفر رسید.

همچنین از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون ۶۳۲ هزار و ۹۷۸ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

در حال حاضر مجموع تعداد دوز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب چهار دوز، به هشت میلیون و ۲۰۴ هزار و ۶۳ دوز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۶ هزار و ۵۴۱ دوز نوبت اول، سه میلیون و ۱۳۳ هزار و ۳۴۲ دوز نوبت دوم، یک میلیون و ۵۵۹ هزار و ۵۵۸ دوز نوبت سوم و ۸۴ هزار و ۶۲۲ دوز یادآور واکسن بوده است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید