کد خبر: 376055
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

شکست دختران ایران برابر رومانی/ مصاف برای کسب رتبه پانزدهم

به گزارش قم پرس نهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی نوجوانان دختر جهان از ۸ الی ۱۹ مردادماه به میزبانی اسکوپیه مقدونیه شمالی و با حضور ۳۲ تیم برگزار می شود. تیم هندبال دختران ایران با ثبت دو برد مقابل ازبکستان و سنگال و یک باخت برابر میزبان این رقابتها برای اولین بار در تاریخ رشته های توپی زنان و رشته هندبال در بین ۱۶ تیم برتر جهان قرار گرفتند.

هندبالیست های نوجوان کشورمان در ادامه مسابقات در گروه اول با تیم های اول و دوم گروه A و تیم مقدونیه هم گروه شدند. نتیجه بازی برابر مقدونیه در این جدول برای ایران ثبت شده است و تیم کشورمان دو بازی برابر تیم های صعود کننده گروه A دارد.

در این مرحله برابر تیم سرعتی ایسلند و تیم سوئد تیم چهارم جهان نتیجه را واگذار کردند.

شاگردان محمدخانی عصر امروز یکشنبه ۱۶ مردادماه در سالن ساندانسکی اسکوپیه با قضاوت کوبل داوری از کشور صربستان مقابل تیم قدرتمند رومانی قرار گرفتند که نیمه اول را با نتیجه ۱۳ بر ۱۲ به سود تیم ایرلن تمام شد. در این نیمه تیم ایران بازی سرعتی تری را از خود به نمایش گذاشت. فاطمه مریخ بیشترین گل را وارد دروازه رقیب کرد و نسارن فراهانی دو پنالتی را برای ایران گل کرد.

نیمه دوم بازی تاکتیک تیم رومانی تغییر کرد به طوریکه با انالیز تیم و بهره از مصدومیت دست راست الناز یارمحمد توسکی از ناحیه دست راست توپ های زیادی را در ضد حمله وارد دروازه ایرلن کرد. در این نیمه براری میدان با تیم رومانی بود و توانست نه تنها گلهای خورده را جبران کند بلکه اختلاف گل را تا دقیقه ۱۰ به ۵ گل برساند اما باز هم هندبالیست های ایران موفق شدن در دقیقه ۱۳ به تساوی ۲۳ بر ۲۳ برسند.

در ادامه این اختلاف گل رومانی با ضد حمله و اشتباهات بازیکنان بیشار شد و در نهایت رومانی با نتیجه ۳۸ بر ۳۰ برنده این دیدار شد تا ایران چهارمین شکست خود در رقابتهای جهانی را برابر یک تیم اروپایی دیگر در رقابتهای جهانی تجربه کند.

در پایان این مسابقه فاطمه مریخی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

تیم ملی هندبال نوجوانان دختر کشورمان در ادامه این رقابتها عصر فردا دوشنبه ۱۷ مردادماه برای کسب مقام پانزدهم یا شانزدهم به مصاف بازنده دیدار پرتغال برزیل خواهد رفت.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.