کد خبر: 376134
۰
۰
نسخه چاپی

۳۶ پروژه مدرسه خیرساز در قم در حال احداث است

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز قم گفت: 36 پروژه خیرساز با 293 کلاس درس در زیربنایی بالغ‌بر 54 هزار متر در حال احداث است.

۳۶ پروژه مدرسه خیرساز در قم در حال احداث است

به گزارش قم پرس: سید ناصر علایی در دیدار با دکتر سقائیان‌نژاد شهردار قم، اظهار داشت: خیرین پس از انقلاب تاکنون ۲۹۰ پروژه شامل ۲۳۷۶ کلاس درس با حدود ۴۳۹ هزار مترمربع زیربنا احداث نموده‌اند و حدود ۱۰۰ قطعه زمین با ۳۲۰ هزار مترمربع نیز برای امر مقدس مدرسه‌سازی اهدا شده است.

وی با اشاره به برخی از پروژه‌های خیرسازی در قم، ابراز کرد: ظرفیت واقعی خیرین مدرسه‌ساز در این استان بیشتر از فعالیت‌هایی بوده که تاکنون انجام‌شده است.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز قم تصریح کرد: برای اینکه سرعت عمل، کیفیت بالا و صرفه‌جویی در پروژه‌های مردمی به همراه استفاده حداکثری از سرمایه خیرین انجام بگیرد، باید بستر و زیرساخت‌های لازم فراهم باشد.

علایی خاطرنشان کرد: لازمه استفاده بهینه و حداکثری از طرح‌های خیرساز، واگذاری و تأمین زمین در محل موردنیاز در نقاط مختلف شهر است.

وی با تمجید از اقدامات شاخص شهرداری قم در حوزه زیرساختی، نظافت و فضای سبز شهری، یادآور شد: توسعه مراکز آموزشی با استفاده عام‌المنفعه از مباحثی بوده که بشدت مردم بر روی آن حساس هستند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز قم تأکید کرد: از شهرداری قم درخواست داریم در صورت امکان برخی از اراضی با کاربری آموزشی را جهت احداث مدرسه در اختیار مجمع قرار دهد.

وی بابیان اینکه بعد از تأمین زمین، روند پیچیده اداری دومین مشکل مجمع خیرین مدرسه‌ساز در توسعه مراکز آموزشی است، یادآور شد: مردم قدران شهرداری قم در سهولت صدور پروانه و سایر مجوزات عمرانی در احداث مدارس خیرساز خواهند بود.

علایی هزینه بالای انشعابات و حفاری‌ها را از موانع توسعه مراکز آموزشی خیرساز ارزیابی کرد و تصریح کرد: مجمع خیرین مدرسه‌ساز از راهکار و پیشنهاد‌ات شهرداری قم در سهولت توسعه مدارس خیرساز استقبال می‌کند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز قم با بیان اینکه هم‌اکنون ۳۶ پروژه خیرساز با ۲۹۳ کلاس درس در زیربنایی بالغ‌بر ۵۴ هزار متر در حال احداث و ۱۶ پروژه نیز در حال گذراندن مراحل اداری است، ادامه داد: ۴۳۰ میلیارد تومان تا پایان سال جاری برای پروژه خیرساز هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: از ابتدای انقلاب بیش از ۴ هزار میلیارد تومان بدون احتساب پول زمین، مدارس خیرساز در سطح استان قم اجرا و به بهره‌برداری رسیده است.

علایی اضافه کرد: بلوار الغدیر، انتهای بلوار آیت الله بروجردی، بلوار ۱۵ خرداد و انسجام از محلات و نقاط شهری است که نیاز به احداث مدرسه در آن‌ها کاملاً ضرورت دارد.

انتهای پیام/****ش

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید