استقبال مردم شاهرود از دز سوم واکسن کرونا در حد انتظار نیست

به گزارش قم پرس حسین شیبانی شامگاه چهارشنبه در حاشیه اولین وبینار ترجمان دانش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با همکاری انجمن علمی اپیدمی لوژیست های ایران با موضوع گزارش نتایج ملی پیامدهای بعد از واکسیناسیون کووید ۱۹ و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم نباید این تصور را داشته باشند که کرونا تمام شد و حالا دوباره بازگشته است، تاکید کرد: زمانی می‌توانیم جلوی گسترش بیماری را بگیریم که دست کم ۷۰ تا ۷۵ درصد از مردم تمام دزهای واکسن کرونا را تزریق کنند.

وی با بیان اینکه این کار نیز در بازه زمانی کوتاه فقط مقابله با افزایش بیشتر شیوع کرونا را می‌تواند محقق کند نه از بین بردن بیماری، بیان کرد: کرونا مانند وبا و دیگر بیماری‌ها می‌تواند کنترل شود اما از بین نمی‌رود لذا از رسانه‌ها می‌خواهیم این موضوع یا باور نادرست را اطلاع رسانی و به ما در اصلاحش کمک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه در روزهای اخیر علی رغم تمام توصیه‌ها به مردم بابت حضور در مراسم و تجعات، بازهم ممکن است شاهد روند افزایشی بستری و بیمار یابی باشیم، بیان کرد: واکسیناسیون در کنار استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی سه رکن کاهش شیوع است.

شیبانی با بیان اینکه ما نمی‌دانیم کرونا در آینده چه عوارضی خواهد داشت لذا بهترین کار این است که اصلاً دچار آن نشویم، بیان کرد: راهکار مقابله از واکسیناسیون می‌گذرد لذا تمام مراکز تجمیعی ما در دو نوبت صبح و عصر میزبان مردم هستند.

وی با بیان اینکه ۳۴ بیمار کرونایی تا بازه زمانی روز چهارشنبه در بیمارستان امام حسین (ع) بستری هستند، گفت: آمارهای کرونایی در شاهرود همچنان از روند کاهشی دور است همچنین شش بیمار هم در آی سی یو بستری هستند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید