۳ شهرستان آذربایجان غربی در وضعیت قرمز/آمار مبتلایان سه رقمی است

محمدامین ولی زاده با بیان اینکه، بر اساس جدیدترین رنگ بندی کرونایی کشور شهرستان‌های پلدشت میاندوآب و نقده در وضعیت قرمز قرار دارند، اظهار کرد: ارومیه، اشنویه، بوکان، تکاب، چایپاره، خوی، سردشت، سلماس، شوط، ماکو در شرایط نارنجی و شهرستان‌های پیرانشهر، چالدران، شاهین دژ و مهاباد در وضعیت زرد هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی ادامه داد: آمار مبتلایان روزانه به کرونا در این استان طی ۲۴ ساعت گذشته نیز به ۲۴۶ نفر رسید که نشان می‌دهد تعداد مبتلایان روزانه همچنان بالای ۲۰۰ نفر است.

ولی زاده افزود: طی سه روز گذشته شاهد ابتلای ۷۳۶ نفر به بیماری کووید ۱۹ در استان بودیم که این امر نشان دهنده ابتلای روزانه به طور متوسط ۲۴۵ نفر به این بیماری است.

وی اضافه کرد: با افزایش مبتلایان، تعداد بستری شدگان با ابتلای قطعی به بیماری کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان نیز طی سه روز گذشته از ۱۲۷ به ۱۶۹ نفر رسیده است.

ولی زاده ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۵ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد، ۴۳ نفر با استفاده از دستگاه ونتیلاتور تنفس می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی با اشاره به فوت چهار نفر بر اثر ابتلاء به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: با اضافه شدن این تعداد که ۲ نفر از آنها مربوط به ارومیه، یک نفر مربوط به خوی و یک نفر مربوط به میاندوآب بود، کل فوتی‌های بیماری کووید ۱۹ در استان به هفت هزار و ۶۳۹ نفر رسید.

از کل مبتلایان به کرونا در آذربایجان غربی، حدود ۲.۱ درصد جان خود را از دست داده‌اند که بیش از ۲ نفر در هر یک هزار نفر جمعیت استان را شامل می‌شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید