کد خبر: 376330
۰
۰
نسخه چاپی
خیاطیان:

نظام اسلامی نیازمند حمایت خبرنگاران است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، «محمدصادق خیاطیان» روز شنبه در نشست خبری مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با گرامیداشت روز خبرنگار به ویژه شهدای خبرنگار، خبرنگاران را روایانی توصیف کرد که از خودشان کمتر روایت می‌شود.

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری تصریح کرد: امروز وقتی از حوزه اطلاع‌رسانی صحبت می‌کنیم، درباره یک سیستم متکثر اطلاع‌رسانی حرف می زنیم و دوره چند خبرگزاری گذشته است؛ اگر نتوانیم خود را در این اکوسیستم خوب جاگذاری و فعالیت کنیم، از این فضا عقب خواهیم ماند.

خیاطیان در ادامه خطاب به خبرنگاران گفت: امروز ارتباط خوبی بین دولت و رسانه‌ها وجود دارد اما دست یاری به سوی شما دراز می‌کنیم و توقع از فعالان حوزه رسانه این است که نظام اسلامی را در این فضای غبارآلود رسانه که برخی حق را ناحق و حرکت مثبت را منفی جلوه می‌دهند، یاری دهند و خلاقیت‌ها و حس مسئولیت‌ها باید بیشتر از قبل باشد.

وی با بیان اینکه نگاه تحلیلی رسانه‌ها در رفع دغدغه‌ها و مسائل مردم کمک می‌کند، گریزی به اجرای طرح عادلانه سازی یارانه‌ها زد و اظهار داشت: در ایام انتخابات سال ۱۴۰۰ گروه‌های مختلف اقتصادی و صاحبان کسب و کار نزد آیت الله رئیسی می‌آمدند و نکاتی را درباره در سیستم مردمی کردن یارانه‌ها مطرح کردند و اغلب آنها هم روی حذف ارز ترجیحی تأکید داشتند و از رانتی بودن و عدم اثربخشی آن سخن می‌گفتند.

خیاطیان ادامه داد: این موضوع بر اساس همان نگاه اتفاق افتاد؛ فارغ از اینکه در اجرای این سیاست اشکالاتی وجود دارد یا ندارد، بعد از اجرای طرح همین صاحبان کسب و کار به دلیل ملاحظاتی از توضیح دادن برای مردم امتناع کردند!

رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در بخش دیگری از سخنانش تبیین و توسعه مفهومی، امتداد اجتماعی موضوع و رصد و پایش گفتمان را سه موضوع مهم در ترویج گفتمان جمهوریت و عدالت به عنوان گفتمان دولت سیزدهم دانست و گفت: جمهوریت به معنای حضور مردم در همه صحنه‌هاست؛ نه صرفاً حضور در انتخابات.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید