کد خبر: 376364
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

معاون وزارت ورزش و جوانان: زمینه اجرای استانی اپرای عاشورا فراهم شود

به گزارش ایرنا از روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل بنیاد رودکی، سینا کلهر پس از تماشای اپرای عاشورا در تالار وحدت با اشاره به اینکه این اثر بسیار درخشان و بی‌نظیر است، اظهار داشت: زبان هنر، یاری‌رسانی برای زنده نگه‌داشتن واقعه عاشوراست و در این اثر دیدیم این واقعه، بسیار عمیق، هنرمندانه و با ظرافت بسیار به تصویر کشیده شده است.

وی گفت: از شاعران و مداحان اهل بیت (ع) گرفته تا هنرمندان بخش‌های مختلف در همه‌ دوره‌ها، باعث تداوم جریان عاشورا شده‌اند. هنر، زبانی جهانی دارد و عالی‌ترین زبان برای انتقال مفاهیم و مضامین است. زبان هنر بهترین انتخاب است تا به وسیله آن یک رویداد و جریان را درون یک کشور، یک سنت و فرهنگ تداوم بخشید و به جهانیان معرفی کرد. به اعتقاد من هیچ ابزاری بهتر و والاتر از زبان هنر نیست.

کلهر افزود: این اثر هنری به بهترین شکل توانسته اتفاق گفته شده را رقم بزند و لازم است که زمینه اجرای استانی اپرای عاشورا را بیش از پیش فراهم کرد. معتقدم این اثر قابلیت دارد تا با اجراهای بیشتری روی صحنه بیاید و امیدوارم این دوره اجراها، آغازی باشد تا تعداد بیشتری از مردم این امکان را داشته باشند تا از این اثر بهره ببرند.

معاون وزارت ورزش و جوانان: زمینه اجرای استانی «اپرای عاشورا» فراهم شود

اپرای عاشورا در سومین شب اجرا با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی به روی صحنه رفت.

این اپرا به همت بنیاد رودکی و همکاری گروه تئاتر عروسکی آران با بازآفرینی و کارگردانی بهروز غریب‌پور، آهنگسازی بهزاد عبدی و آواگری هنرمندانی همچون محمد معتمدی، مصطفی محمودی و محمدرضا صادقی از ۱۹ مرداد به مدت سه شب ساعت ۲۱ در تالار وحدت روی صحنه رفت که به دلیل استقبال مخاطبان، چهارشنبه (۲۶ مرداد) نیز تمدید شد و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت آن را از طریق سامانه تیوال تهیه کنند.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.