کد خبر: 376616
۰
PNAZAR
نسخه چاپی
سردار اشتری:

اولویت فراجا برخورد قاطعانه با سرشبکه‌های اصلی قاچاق است

به گزارش ایرنا، سردار سرتیپ حسین اشتری در همایش تخصصی پلیس امنیت اقتصادی فراجا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام، انقلاب اسلامی، شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم، درود و سلام بر روح بلند و ملکوتی امام (ره)، آرزوی سلامتی و طول عمر باعزت برای مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز مدظله العالی و عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) به نقش و اقدامات تاثیرگذار پلیس امنیت اقتصادی فراجا اشاره کرد و افزود: این پلیس طی سالهای اخیر به دلیل نیاز و دغدغه‌هایی که در حوزه اقتصادی (مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مقابله با محتکران و ... ) وجود داشت فعالیت خود را به طور جدی و بسیار هدفمند آغاز کرد.

نقش تاثیرگذار پلیس امنیت اقتصادی

وی ضمن قدردانی از تلاشهای همکاران در پلیس امنیت اقتصادی خصوصا سردار غلامرضا رضاییان رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا به واسطه خدمات چشمگیر در این پلیس که دلسوزانه پای کار هستند، عنوان کرد: خدمات پلیس امنیت اقتصادی فراجا بر کسی پوشیده نیست؛ امروز دشمن علاوه بر تهدیدات بسیار در حوزه های نظامی، امنیتی، اجتماعی و فرهنگی موضوع اقتصاد را نیز مورد هدف و اولویت خود قرار داده است.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه امروز استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسراییل از هر حربه ای برای ضربه زدن به اقتصاد نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده می کند، تصریح کرد: دشمن با تشدید تحریم‌ها از همان سالهای اول پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی سعی بر ضربه زدن به حوزه اقتصادی مردم ایران داشت، این در حالیست که هر چقدر تحریم‌ها تشدید شد، توانستیم بیش از پیش روی پای خود بایستیم و در تامین تجهیزات نظامی و دفاعی، پزشکی، صنعت و ... نسبت به سایرین بی نیاز باشیم چه بسا پیشرفت های چشمگیری نیز بدست آوردیم.

رویکرد دولت سیزدهم در رفع مشکلات اقتصادی

وی همچنین عنوان کرد: امروز به برکت خون شهدای والامقام و همچنین هدایت‌های رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی امام خامنه ای عزیز مدظله العالی و مجاهدت‌های دانشمندان و جوانان غیور ایران اسلامی که سیره شهدا را در اولویت امور زندگی خود قرار داده اند توانسته ایم به پیشرفت و ترقی دو چندان نسبت به سال های گذشته دست پیدا کنیم.

سردار اشتری ادامه داد: امروز دولتمردان خصوصا دولت انقلابی سیزدهم توانسته است در رفع نگرانی و دغدغه‌های مردم در حوزه اقتصادی اقدامات مطلوب و رضایت بخشی را انجام دهد.

اقتصاد و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

فرمانده فراجا با تاکید بر اینکه امروز اقتصاد موضوع اصلی و اولویت دار در کشور است، تصریح کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب اقتصادی در کشور باید بیش از پیش تلاش کنیم؛ در این راستا باید فرمایشات و تاکیدات مقام معظم رهبری را در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که به موضوع اقتصاد به صورت حکیمانه و هوشمندانه اشاره کرده اند را مورد اهتمام ویژه قرار دهیم.

نقش فراجا در موضوعات اقتصادی

سردار اشتری به نقش انتظامی کشور در حوزه اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: مجموعه انتظامی کشور در تلاش است که کنار سایر دستگاه‌ها بتواند برای رسیدن به نقطه مطلوب و باثبات در موضوعات اقتصادی فعالیت کند.

این مقام ارشد انتظامی به دو جنبه سلبی و ایجابی در موضوع اقتصاد اشاره و عنوان کرد: از بعد سلبی باید اقداماتی انجام دهیم که به پایه‌های اقتصادی لطمه ای وارد نشود(اشاره به برخورد قاطعانه به قاچاق کالا).

وی به خدمات شبانه روزی انتظامی کشور از مرز تا مرکز و حضور پلیس در گمرکات اشاره کرد و گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در کشور برای پیشگیری از قاچاق بهره لازم را ببریم این امر نیازمند یک برنامه ریزی دقیق، اصولی و شفاف به عنوان یک نقشه راه می باشد؛ بنابراین باید برای تسریع در رسیدن به اهداف مدنظر در این حوزه بیش از پیش تلاش کنیم.

هدف اصلی؛ متلاشی کردن سرشبکه های اصلی قاچاق

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه هدف اصلی ما متلاشی کردن باندها و سرشبکه های اصلی قاچاق است، عنوان کرد: به هیچ عنوان و از هیچ طریقی نباید اجازه دهیم که کالای قاچاق وارد کشور شود، باید با یک برنامه ریزی دقیق در راستای برخورد با واردکنندگان کالای قاچاق وارد میدان شویم و سرشبکه‌های اصلی را شناسایی و با آنها برخورد کنیم.

وی تاکید کرد: پلیس به دلیل تجربه، اشراف اطلاعاتی بالا و تجهیزات براساس قانون می تواند قاچاقچیان اصلی که در خارج از مرزها نیز فعالیت دارند را شناسایی و با آنها برخورد کند.

هوشمندسازی پلیس

سردار اشتری به اهمیت هوشمندسازی پلیس در موضوع برخورد با قاچاقچیان کالا اشاره کرد و گفت: باید پلیس امنیت اقتصادی بهره مندی از ظرفیت هوشمندسازی را در مقابله و مبارزه با قاچاق در اولویت اصلی خود قرار دهد.

مبارزه با جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۰

این مقام ارشد انتظامی به کشفیات چشمگیر پلیس امنیت اقتصادی طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: کشف پرونده‌های جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بوده و در مقایسه با سال ۹۹ افزایش ۴۱ درصدی داشته‌ایم.

وی ادامه داد: در مبارزه با قاچاق کالا با اولویت برخورد با سازمان جرم و جرایم سازمان یافته قاچاق، افزایش ۶۲ درصدی را شاهد بودیم؛ میزان ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با سال ۹۹ افزایش ۴۸ درصدی داشته است. (ارزش ریالی کشفیات کالا در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۶۱ هزار میلیارد ریال است)

راه اندازی قرارگاه مقابله با احتکار و قاچاق کالا

فرمانده کل انتظامی کشور همچنین عنوان کرد: در راستای کمک به اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها با راه اندازی قرارگاه عملیاتی مقابله با احتکار و قاچاق کالاهای اساسی نسبت به شناسایی و برخورد محتکران کالاهای اساسی با همکاری سازمان‌های متولی نیز اقدامات لازم انجام شده و در برخورد با اخلالگران در بازار ارز، طلا و سکه و معاملات فردایی با شناسایی و برخورد با تعدادی از شبکه‌های فعال در این زمینه دولت را در جهت تثبیت قیمت بازار ارز و طلا کمک کرده و بانک مرکزی نیز از خدمات پلیس در مبارزه با اخلالگران در مدیریت بازار ارز بهره مند شده است.

تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین

سردار اشتری به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری به نام «تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» نام گذاری شده، خاطرنشان کرد: پلیس بر اساس قانون موظف است که از تولیدکنندگان داخلی با ایجاد امنیت حمایت کند و با افرادی که در این مسیر مرتکب هرگونه تخلف می شوند برخورد قانونی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: باید اقدامات ما در حوزه اقتصادی هوشمندانه و با بهره بردن از فناوری های روز باشد، لازم است در این راستا برای رسیدن به نقطه مطلوب از ظرفیت موسسات دانش بنیان نیز بهره لازم را ببریم.

حضور اثربخش پلیس در گمرکات

سردار اشتری به حضور پلیس در گمرکات نیز اشاره کرد و گفت: پلیس در هر جایی که حضور دارد باید نقش آفرین، اثربخش، تصمیم گیر و تصمیم ساز باشد و اجازه انجام هیچ گونه تخلف را به متخلفان ندهد؛ لازم است تمامی سامانه‌ها و امکانات مورد نیاز در اختیار پلیس برای کنترل و جلوگیری از هرگونه قاچاق باشد.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: ان شاء الله با حمایت‌های دولت و دستگاه قضا اقدامات خوبی در حوزه اقتصادی انجام خواهد شد چه بسا که اقدامات مطلوبی نیز در این راستا انجام شده است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.