مراجعه ۹۶ نفر با علائم مشکوک کرونا به بیمارستان‌های استان سمنان

به گزارش قم پرس ستاد مقابله با کرونا بر اساس آمارهای احصا شده از دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود اعلام کرد طی بازه زمانی ۲۴ ساعت منتهی به پنجشنبه ۹۶ نفر در سراسر استان سمنان با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کردند که نسبت به روزهای قبل کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.

تعداد مراجعان با علائم کرونایی بالاخره بعد از سه هفته دو رقمی شد و این خبر خوبی برای استان سمنان است هر چند مسئولان هشدار می‌دهند که نباید عادی انگاری کرد.

از این تعداد مراجعه ۱۱ تست کرونا، مثبت اعلام شده که از این بابت شاهد رشد تعداد مبتلایان در استان بودیم اما خوشبختانه تمام ۱۱ نفر سرپایی ویزیت و برای دوره نقاهت به منزل رفتند و کسی بستری نشد همچنین در ۲۴ ساعت اخیر کسی هم از بابت کرونا در استان فوت نکرده است.

تعداد مبتلایان به کرونا در استان سمنان طی ۲۴ ساعت اخیر نسبت به هفته قبل کاهش نسبی داشته اما کماکان مسئولان بهداشت و درمان استان سمنان تاکید دارند که نباید عادی انگاری کرد.

هم اکنون چهار نفر در بخش آب سی یو یا همان مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند که نسبت به هفته گذشته کاهش ۷۵ درصدی را نشان می‌دهد.

استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی در سمنان و شاهرود است لذا آمار بیماری کرونا در این استان تلفیقی از آمار احصایی این دو دانشگاه محسوب می‌شود. همچنین واکسیناسیون دز چهارم و تکمیل سه دز اول بزرگترین درخواست مسئولان از مردم استان سمنان برای مقابله با کرونا در کنار رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک است.

در تازه‌ترین اعلام رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت شهرستان‌های شاهرود، دامغان، سرخه و آرادان در وضعیت نارنجی قرار دارند. هم اکنون وضعیت نارنجی یا هشدار جدی کرونایی، رنگ غالب شهرستان‌های استان محسوب می‌شود.

شهرستان‌های سمنان، گرمسار، میامی و مهدی‌شهر در وضعیت زرد هستند اما این به معنای تمام شدن کرونا و سهل انگاری و عادی انگاری در ارتباط با رعایت بهداشت، ماسک، فاصله گذاری و… نیست.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید