کد خبر: 378585
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

واکنش اتحادیه جهانی به مصاف فرنگی‌کاران سنگین وزن در بلگراد

به گزارش قم پرس فینال وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی پیکارهای جهانی ۲۰۲۲ صربستان شب گذشته بین امین میرزازاده و رضا کایالپ ترکیه‌ای برگزار شد که این دیدار در نهایت با نتیجه یک بر یک به سود کایالپ به پایان رسید. هر چند میرزازاده در پایان این مصاف به مدال نقره و عنوان نایب قهرمانی بسنده کرد، اما به واقع نشان داد یک مدعی ششدانگ و توانمند در آینده این وزن است و باید همچنان از او در آینده انتظار درخشش داشت.

در همین راستا سایت اتحادیه جهانی کشتی بطور ویژه به این دیدار پرداخت و نوشت: ملی پوش ترکیه‌ای در حالی به مدال طلای این وزن رسید که نتوانست امتیاز فنی کسب کند و تنها به خاطر امتیاز کم کاری برابر جوان ایرانی به برتری رسید. کایالپ در دیدار نهایی وزن ۱۳۰ کیلوگرم نمایشی متفاوت از رده‌بندی المپیک ۲۰۲۰ توکیو داشت. او که در توکیو مغلوب میخایین لوپز کوبایی شده بود در دیدار رده‌بندی با نتیجه ۷ بر ۲ برابر میرزازاده به برتری رسید و مدال برنز کسب کرد.»

در بخش دیگری از این گزارش به افتخارات این دو فرنگی کار توانمند پرداخته شد: «میرزازاده در رده‌های مختلف سنی به افتخارات زیادی رسیده از جمله طلای نوجوانان، طلا و نقره جوانان جهان و طلای امیدهای جهان که البته در رقابت‌های جهانی صربستان نتوانست ایران را صاحب مدال طلا کند. اما رضا کایالپ با کسب مدال طلای قهرمانی جهان توانست تیم ترکیه را نیز به عنوان قهرمانی این مسابقات برساند. کایالپ دارنده ۲ برنز و یک نقره المپیک و ۵ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز جهان و ۱۰ طلای قهرمانی اروپا اروپا است.»

تیم کشتی فرنگی ترکیه با طلای شب گذشته رضا کایالپ در این دوره از مسابقات با ۱۲۵ امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت و تیم جمهوری آذربایجان نیز با ۱۱۸ امتیاز نایب قهرمان شد. صربستان با ۱۱۰ امتیاز سوم و ایران با ۸۱ امتیاز در جایگاه چهار قرار گرفت.

به گزارش قم پرس رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان طی روزهای ۱۹ تا ۲۲ شهریورماه در شهر بلگراد صربستان برگزار شد که در پایان تیم‌های ترکیه، آذربایجان و صربستان به ترتیب با کسب ۱۲۵، ۱۱۸ و ۱۱۰ امتیاز اول تا سوم شدند و تیم ایران نیز با ۸۱ امتیاز در جایگاه چهارم ایستاد.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.