کد خبر: 379348
۱
PNAZAR
نسخه چاپی

احتکار ۲۰ میلیاردی لوازم خودرو در پایتخت/ دستگیری زورگیران قبل از ارتکاب جرم

به گزارش عصر سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ هدایت بهرامی در تشریح این خبر، بیان داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی تهران در راستای مبارزه با برهم زنندگان نظم اقتصادی، محل انبار دپو حاوی موتور صنعتی، شیشه شوی، چسب ولاستیک سبک احتکار شده را شناسایی کردند.

وی افزود: ماموران پس از هماهنگی مقام قضائی در بازرسی از این انبار مقادیر فراوانی انواع روغن موتور، روغن ترمز، چسب، شیشه شوی و لاستیک سبک که طبق استعلام از کارشناسان سازمان صنعت ومعدن در سامانه " ثبت تجارت" ثبت نشده بود کشف کردند.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران با اشاره به اینکه با دستور قضایی مالک اموال دستگیر و انبار مربوط پلمب شده بیان داشت: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۲۰ میلیارد ریال اعلام و متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ بهرامی با تاکید بر برخورد قاطعانه نیروی انتظامی با قاچاق و احتکارکالا و سرمایه های ملی خاطر نشان کرد: پدیده احتکار و قاچاق علاوه بر ضربه زدن به اقتصاد کشور زمینه ساز جرایبم دیگری در سطح جامعه است، که مقابله با آن از اولویت های اصلی پلیس به شمار می رود.

دستگیری زورگیران قبل از ارتکاب جرم

جانشین پلیس پیشگیری تهران بزرگ از دستگیری زورگیرانی که در حال پرسه زنی برای یافتن سوژه بودند، خبر داد.

سرهنگ محمد قاسم طرهانی گفت: در پی فعال سازی واحدهای گشتی در سطح شهر به منظور پیشگیری از وقوع جرم در محدوده کلانتری نازی آباد، ماموران به ۲ نفر از متهمان سابقه دار و تحت نظر این یگان که به صورت بی هدف در حال پرسه زنی و زاغ زنی در خیابان بودند، مشکوک و برای بررسی موضوع متهمان را دستگیر کردند.

وی گفت: ماموران با بازرسی بدنی که ماموران از متهمان انجام دادند یک قبضه سلاح سرد (قمه) به طول ۵۰ سانتی متر کشف کردند.

جانشن پلیس پیشگیری تهران ادامه داد: در یک عملیات منسجم پلیسی هر دو فرد که جز افراد سابقه دار و تحت نظر بودند قبل از انجام هر گونه جرمی دستگیر شدند.

سرهنگ طرهانی با اشاره به اینکه این دو فرد قبلا هم سابقه زور گیری داشته اند، افزود: برای این افراد پس ازانتقال به کلانتری پرونده ای تشکیل و به مرجع قضایی ارسال شد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.