کد خبر: 379465
۰
۰
نسخه چاپی

اختصاص ۲۰۰ هکتار از اراضی پیرامون مسجد جمکران برای توسعه ظرفیت پارکینگ‌های عمومی

شهردار قم گفت: احداث پارکینگ خیابان امام خمینی(ره) بااعتباری بالغ‌بر 300 میلیارد تومان به همراه ضلع شرقی حرم مطهر نهایی و وارد فاز اجراشده است علاوه بر این19 لکه برای احداث پارکینگ هم در مناطق مختلف شناسایی‌شده است.

اختصاص ۲۰۰ هکتار از اراضی پیرامون مسجد جمکران برای توسعه ظرفیت پارکینگ‌های عمومی

به گزارش قم پرس: دکتر سیدمرتضی سقائیان نژاد در پنجاه و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به حوادث اخیر کشور، اظهار داشت: مردم قم با حضور حماسی خود در اعتراض به اغتشاشات اخیر، به قائله پایان داده و صحنه ماندگاری از خود در تاریخ انقلاب برجای گذاشتند.

وی بابیان اینکه ۱۳ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی طی سال ۱۴۰۰ در قم اجرایی شده است، ادامه داد: سال گذشته ۱۶ طرح شاخص در قم به بهره‌برداری رسید، این درحالی‌ بوده که کل بودجه شهرداری در سال گذشته ۴ هزار میلیارد تومان بوده که نشان از غلبه بودجه عمرانی بر سایر بودجه‌ها و هزینه‌های معمول است.

شهردار قم ادامه داد: همچنین در این مدت شهرداری قم در حوزه فرهنگی نیز حضور پررنگی در قرارگاه ۱۹ دی و بسترسازی جهت برگزاری دومین کنگره ملی شهدای استان و برگزاری سایر مناسبت‌های ملی و مذهبی داشته است.

وی با تاکید بر ضرورت تسریع در فرآیند توسعه پارکینگ، ادامه داد: بحث تملک، ماده هشت و نه و طرح تفصیلی از چالش‌های مهم توسعه پارکینگ در شهر قم است.

دکتر سقائیان نژاد یادآور شد: احداث پارکینگ خیابان امام خمینی(ره) بااعتباری بالغ‌بر ۳۰۰ میلیارد تومان به همراه ضلع شرقی حرم مطهر نهایی و وارد فاز اجراشده است؛ علاوه بر این۱۹ لکه برای احداث پارکینگ هم در مناطق مختلف شناسایی‌شده است.

وی اضافه کرد: هزینه ۹۰ درصدی در کنار تحقق ۱۰۰ درصدی درآمد، نشان از عملکرد درخشان شهرداری قم دارد هرچند در زمینه احداث پارکینگ باید شاهد تسریع در اقدامات باشیم.

شهردار قم خاطرنشان کرد: طی سه سال گذشته ۱۴۰ میلیارد تومان از محل کسر و حذف پارکینگ به‌حساب متمرکز احداث پارکینگ شهرداری نشسته که ۱۰۰ میلیارد تومان از آن هزینه شده است.

وی بابیان اینکه تناسبی بین هزینه کسر و احداث پارکینگ وجود ندارد، گفت: شهرداری قم هم‌اکنون فقط برای احداث پارکینگ میدان امام خمینی(ره) باید بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه کند، این در حالی است که برای تکمیل پارکینگ ضلع شرقی حرم مطهر نیاز به صدها میلیارد تومان اعتبار لازم است.

شهردار قم ادامه داد: با موافقت مسئولان ملی، ۲۰۰ هکتار از اطراف مسجد جمکران برای احداث پارکینگ عمومی اختصاص‌یافته است.

وی تصریح کرد: پروژه میدان نماز قم ۱۸ ماه دیگر زمان دارد و جدول زمان‌بندی آن به پایان نرسیده است؛ وجود معارضین و تأسیسات از موانع مهم در افتتاح طرح‌های عمرانی است.

دکتر سقائیان نژاد گفت: پل میثم، خیابان شهیدان برقعی، عمار یاسر و ۱۵ خرداد از طرح‌هایی بوده که شهرداری قم بعد از ده‌ها سال بلاتکلیفی آن‌ها را به سرانجام رسانده است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید