کد خبر: 379486
۰
۰
نسخه چاپی

هیئات مذهبی پرچمدار بصیرت و روشنگری فضای کشور باشند

حجت الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی در خصوص رسالت هیأتی ها در اتفاقات و جریانات اخیر گفت: جریان هیأت کشور به واسطه ارتباط و توسل به اهل بیت (ع) خود به خود از بصیرت بیشتری نسبت به بسیاری از اقشار جامعه برخوردار است. افرادی که از این سرچشمه الهی بهره‌مند هستند از دامان ولایت خارج نمی‌شوند و زمانی که در فتنه‌ها قرار می‌گیرند بهتر راه را از بیراه تشخیص می‌دهند. این تشخیص صحیح و بصیرت یکی از ثمرات ارتباط با اهل بیت (ع) است.

وی با تاکید بر اینکه در اتفاقات اخیر روز به روز قضیه روشن‌تر شده و فضا شفاف‌تر شده است بیان داشت: اگر چه دشمن و رسانه‌های دشمن صرفاً یک طرفه به قاضی می‌روند و اگر کسی دل سپرده به رسانه دشمن باشد در زمین او بازی خواهد کرد. الحمدلله هیأت‌ها از همان ابتدا وارد صحنه شدند و با تشخیص درست با مردم همراهی کردند. با وجودی که اتفاق ابتدایی موضوع دلخراشی بود و همه را اندوهگین کرد اما جریان هیأت کشور سره را از ناسره تشخیص داد و به صحنه آمد. در شهرهای مختلف جریان هیأت و آحاد مردم که متعلق به این جریان هستند، بودند که پای علم نظام که همان علم ولایت است باقی ماندند، به صحنه آمدند و جریان فتنه را به حاشیه راندند. در این روزهای اخیر حضور پررنگ جریان هیأت در همه شهرها مشاهده شد.

باباخانی با بیان اینکه جریان هیأت مرهون انقلاب و انقلاب نیز مرهون جریان هیأت است ادامه داد: این یک رابطه دوطرفه است. به برکت انقلاب اسلامی و خون‌هایی که ریخته شد و به برکت روح ملکوتی حضرت امام (ره) و رهنمون‌های ایشان مجالس اهل بیت (ع) در کشور ده‌ها برابر شد. از سوی دیگر انقلاب اسلامی نیز هر چه دارد از همین مجالس اهل بیت (ع) و از محرم و صفر دارد. از این جهت جریان هیأت باید پای کلاس درس معارف اهل بیت (ع) درست شاگردی کند و با جدا کردن جریان دینداری و شیعه ناب از رسانه‌های بیگانه، تحلیل‌های پوچ و یک‌سونگری که توسط دشمنان در جامعه ما تلقین می‌شود مسیر را روشن نماید.

وی با تاکید بر اینکه هیأت باید پرچمدار بصیرت و روشنگری فضای کشور باشد خاطرنشان کرد: خادمان هیأت و دستگاه امام حسین (ع) باید آبرویی را که به واسطه نوکری امام حسین (ع) و خون شهدا به دست آوردند هزینه کنند و پای کار این پرچم و بیرق بمانند. هیاتی‌ها نباید عافیت‌طلبی پیشه کنند. افراد تأثیرگذار اگر در فتنه‌ها عافیت‌طلبی کنند هزینه‌های بزرگی به کل سیستم و جریان نظام اسلامی وارد می‌شود و خشک و تر را با هم می‌سوزانند. دشمن نظام اسلامی تا نام و اندیشه اهل بیت (ع) از این کشور رخت برنبندد آسوده نمی‌نشیند.

باباخانی اضافه کرد: تا وقتی صحبت از اسلام ناب است دشمن هم در خط مقدم است اما زمانی که اسلام آمریکایی یا شیعه انگلیسی به میان بیاید دشمن عقب نشینی می‌کند و صحنه را ترک می‌کند. بنابراین دشمنی دشمنان اسلام و نظام اسلامی تنها با اسلام ناب و معارف اهل بیت (ع) است. اسلام ناب تنها از مسیر اندیشه ناب حضرت امام (ره)، رهبر معظم انقلاب و علمای ناب به دست می‌آید. ارتباط هیأت با اندیشه علمای ناب می‌تواند کمک کند جریان هیأت در فتنه‌ها مسیر حق را درست تشخیص بدهد و پای علم انقلاب اسلامی و ولایت بماند.

وی در پایان گفت: در این فتنه اخیر نیز هیأت‌ها و مردم مانند همیشه حماسه آفریدند. در طول این چهل سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد هیأت‌ها نشان دادند که هیچ گاه عافیت طلب نبوده و نیستند و در فتنه‌ها روشنگر و طرف مردم و اسلام هستند. هیأت‌ها هیچ گاه دنبال منافع خود نبودند بلکه همواره همه امکانات خود را برای اسلام هزینه کردند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید