کد خبر: 379568
۰
۰
نسخه چاپی

آیت‌الله رئیسی: تحریم و آشوب دو روی یک سکه‌اند/اغتشاش خط قرمز است

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه شب در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی با مردم گفت: قبل از هر چیز خداوند را شاکر هستم برای دو رویداد مهم فرهنگی که در ۱۰ روز اخیر در سفر زائران اربعین و حرم رضوی اتفاق افتاد که این یک رویداد فرهنگی بزرگ بی نظیر بود و بیش از ۳ و نیم میلیون نفر ایرانی و بیش از ۲۰ میلیون نفر از زائران امام حسین(ع) در عتبات عالیات ادای ادب و احترام کردند و نسبت به ساحت مقدس ابی‌عبدالله یک رویداد بزرگی را رقم زدند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: آنچه که در مشهدالرضا اتفاق افتاد، بیش از چهار و نیم میلیون نفر از سراسر کشور و از جهان اسلام در مشهد مقدس زائر امام رضا(ع) حاضر شدند و این هم رویداد فرهنگی بزرگی و برگرفته از عشق مردم نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت بود و دولت هم وظیفه خدمتگزاری به مردم، تسهیل زیارت و اینکه از همه امکانات و ظرفیت‌ها استفاده کند را برعهده داشت که البته میزبان خود مردم بودند چه مردم عزیز عراق و اهل سنت کردستان عراق که از زائران عزیز ما در همه شهرهای این کشور به خوبی میزبانی کردند و هم مردم مشهد که در پذیرایی از زائرین و مهمانان حضرت رضا(ع) خدمت کردند.

آیت الله رئیسی اضافه کرد: اما رسالت دولت هم این بود که با همه ظرفیت در خدمت زائرین و مهمانان امام حسین(ع) و علی‌بن موسی‌الرضا(ع) باشد و نسبت به این دو مناسبت باید خداوند متعال را شاکر باشم و خداوند حاج قاسم سلیمانی را با این جمله معروف که همه ما ملت امام حسینیم رحمت کند. این عشق به اهل بیت در هشت میلیون زائری که در این چند روز به کربلا و مشهد سفر کردند نمی‌شود به سادگی از آن گذشت. این توفیقی برای دولت در خدمتگزاری است که باید تلاش کنیم اگر کاستی‌ها، مشکلات ضعف‌های زیرساختی در این مسیر وجود داشت و عزیزان ما گاهی اذیت شدند در سنوات دیگر مرتفع شود.

با عضویت در شانگهای به زیرساخت های اقتصادی آسیا متصل شده ایم

آیت الله رییسی در ادامه به حضور در اجلاس سازمان همکاری شانگهای و مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و گفت: در شانگهای و نیوریوک موضوعات مهمی مطرح و پیگیری شد، عضویت ایران در شانگهای مهم است و از نظر اقتصادی به زیر ساخت‌های آسیا وصل شدیم. اعضای شانگهای بخش قابل توجهی از جمعیت جهان و اقتصاد جهان را در اختیار دارند و ارتباط اقتصادی و تجاری ایران با این کشورها و زیر ساخت ها به توسعه اقتصادی ما کمک شایانی داشته باشد.

رئیس جمهور در ادامه به دیدار خود با همتای روسی اشاره کرد و گفت در حوزه مختلف با روسیه کار می کنیم نمونه آن مسیر کرویدور شمال - جنوب، حوزه نفتی و انرژی است که اقدامات مشترک در حال انجام است و در حوزه های امور فضایی و تجاری موضوعات دنبال می شود.

وی با اشاره به نخستین سفر خود به تاجیکستان و همچنین یادآوری اینکه روابط تجاری ایران با این کشور تا ۶ برابر افزایش یافته است، خاطر نشان کرد: همکاری‌های مختلفی کشورهای همسایه داریم و اعتماد متقابل بین ما و عضو شانگهای ایجاد شده و به دنبال ارتقا آن هستیم.

رییس جمهور به سفر نیویورک و نشست‌ها و دیدارهای جانبی آن با سران کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکایی و آفریقایی اشاره کرد و گفت: در این نشست ها و دیدارها بر تضمین هایی که باید جمهوری اسلامی ایران باید بگیرد، مورد تاکید قرار گرفت. نکته ای که به آقای مکرون گفتم این بود که شما چقدر از اروپا دنباله روی می کنید.

آیت الله رییسی افزود: در نشست با دبیر کل سازمان ملل نیز وی بر ظرفیت های بالای جمهوری اسلامی ایران تاکید داشت و به ایشان نیز تاکید کردم که سعی کنید سازمان ملل سازمان ملتها باشد نه سازمان قدرت های بزرگ.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه در نشست با رییس جمهور فرانسه موضوع حقوق بشر به صورت کلی بیان شد، اظهار داشت: به آقای مکرون موارد نقض حقوق بشر در غرب و اروپا و استانداردهای دوگانه آنان در موضوع حقوق بشر مورد تاکید قرار گرفت.

آیت الله رییسی درباره موضوعات هسته ای مطرح شده در سفر نیویورک اظهار داشت: ایران در آخرین پاسخ خود بر دریافت تضمین اعتماد آور تاکید دارد. از نظر ما مسایل مطرح شده بین ایران و آژانس سیاسی است؛ حل و فصل شدن مسایل پادمانی و رفع تحریم ها برای برخوردار شدن مردم ایران از منافع اقتصادی آن دیگر خواسته های ما در مذاکرات هسته ای است.

وی با تاکید بر اینکه در دیدارهای دو جانبه همه کشورها بر توسعه همکاری های اقتصادی با ایران به رغم تحریم ها تاکید داشتند، اظهار داشت: قصد ما تعامل با همه کشورهاست و شرق و غرب فرقی نمی کند.

آیت الله رییسی درباره ابتکارش در نشان دادن تصویر سردار سلیمانی اظهار داشت: نکته ای که می خواستم یادآوری کنم این بود که موسس داعش آمریکایی ها بودند و قهرمان مبارزه با داعش و تروریسم حاج قاسم سلیمانی بود و این فرد به دست آمریکایی ها و رییس جمهور سابق این کشور به شهادت رسید؛ می خواستم بگویم که به غلط مدعی حقوق بشر هستید، کسی که مبارزه با تروریسم بود را به شهادت رساندید؛ دوم اینکه مظلومیت مردم ایران و شهید سلیمانی را نشان دهم و سوم پیگیری عادلانه عاملان این اقدام تروریستی را خواستار شدم.

رییس جمهور درباره فراخوان های منافقین برای تجمع مقابل سازمان ملل گفت: این فراخوان ها هیچ تردیدی در من و همراهانم ایجاد نکرد؛ بعد از سخنرانی در مجمع عمومی به صورت پیاده به محل استقرار برگشتیم؛ معلوم شد که کارشان مثل همیشه بی اثر و بی رمق است.

به گزارش ایرنا، گفت‌وگوی زنده تلویزیونی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی چهارشنبه شب همزمان از طریق شبکه‌های سراسری یک، خبر و رادیو سراسری در حال پخش است.

این هفتمین گفت‌وگوی تلویزیونی آیت‌الله رئیسی با ملت ایران از ابتدای آغاز به کار دولت مردمی است. رییس جمهور پیش از این در چهارم تیرماه امسال در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی درباره مهمترین مسائل روز کشور از جمله روند اجرای طرح اصلاح و پرداخت عادلانه یارانه کالاهای اساسی و سایر مسائل روز در حوزه داخلی و خارجی سخن گفته بود.

این خبر به مرور تکمیل می شود...

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید