کد خبر: 379610
۰
۰
نسخه چاپی

نجات جان ۱۹۳۵ نفر از ابتدای سال توسط مأموران آتش‌نشانی قم

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم از نجات جان ۱۹۳۵ نفر از شهروندان در ۶ ماه نخست سال جاری توسط مأموران آتش‌نشانی قم خبر داد و گفت: در شش ماه نخست سال جاری بیش از شش هزار عملیات توسط آتش‌نشانان قم انجام‌شده است.

نجات جان ۱۹۳۵ نفر از ابتدای سال توسط مأموران آتش‌نشانی قم

به گزارش قم پرس حمید کریمی در گفت‌وگویی، ضمن تبریک ۷ مهر روز ملی آتش‌نشانی اظهار داشت: امروز سازمان آتش‌نشانی شهرداری به‌عنوان مهم‌ترین سازمان تأمین ایمنی در شهر در حال فعالیت است.

وی تعداد آتش‌نشان‌های سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم را بیش از ۵۰۰ نیروی عملیاتی با ۸۰ خودرو مجهز به لوازم امداد و نجات و اطفا حریق اعلام کرد و افزود: در ۶ ماه نخست سال جاری ۱۸ هزار و ۶۷۰ نفر نیرو مأموریت آتش‌نشانی در عملیات حضور داشتند و ۷ هزار و ۴۵۱ مورد اعزام خودروی‌های آتش‌نشانی ثبت‌شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم تصریح کرد: همچنین در شش ماه نخست سال جاری شش هزار و ۲۸۷ عملیات در قالب خدمات ایمنی، عملیات نجات و حریق توسط مأموران آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم انجام‌شده است.

وی ادامه داد: از این میان چهار هزار و ۴۷۹ مورد عملیات خدمات ایمنی بوده و ۷۴۷ مورد حوادث و ۱۰۶۱ مورد اطفاء حریق ازجمله حریق منازل، ادارات، مراتع، جنگل‌ها و فضای سبز و خودرو بوده که توسط سازمان آتش‌نشانی امدادرسانی شده است.

کریمی در ادامه تعداد فوتی‌ها را در حوادث عنوان کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۷ نفر از شهروندان در حوادث جان خود را از دست دادند؛ در این حوادث ۱۴۸ نفر در خدمات ایمنی، ۱۹۴ نفر در حوادث و ۱۲۱ نفر در حریق‌ها نیز مصدوم شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم بیان کرد: خوشبختانه از ابتدای سال جاری با تلاش مأموران سازمان آتش‌نشانی قم ۱۹۳۵ نفر در عملیات و مأموریت‌های مختلف نجات یافتند.

وی به ساخت ایستگاه آتش‌نشانی مادر نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ایستگاه مادر آتش‌نشانی قم در بلوار پیامبر اعظم(ص) پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی دارد و مساعدت مسئولان امیدوار هستیم تا پایان سال جاری به پیشرفت ۱۰۰ درصدی برسد، که یکی از ایستگاه‌های پیشرفته سطح کشور خواهد شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم تأکید کرد: در سال جاری درخواست جذب نیرو داشتیم، زیرا تا پایان سال جاری تعدادی از آتش‌نشانان قم بازنشسته خواهند شد که در این صورت با کمبود نیرو مواجه خواهیم داشتیم.

وی تأکید کرد: برای جذب نیرو اگر موافقت استانی کسب شود با وزارت کشور نیز برای دریافت مجوز هماهنگی صورت خواهد گرفت تا شرایط استخدام را اعلام کنند سپس فراخوان جذب نیرو را عمومی خواهیم کرد و طبق روال سال‌های گذشته افراد حائض شرایط بعد از ثبت‌نام و آزمون کتبی و ورزشی و قبولی در این آزمون‌ها وارد مرحله آموزش تخصصی شدن و به‌عنوان آتش‌نشان فعالیت خود را شروع می‌کنند.

کریمی عنوان داشت: ۲۴ ایستگاه فعال آتش‌نشانی در قم وجود دارد و شهر قم جزو کلان‌شهرهایی بوده که تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی آن استاندارد است که در این ایستگاه‌ها ۱۰۰ دستگاه خودروی عملیاتی فعال است.

وی آموزش و فرهنگ‌سازی را در کاهش حوادث مهم و مؤثر دانست و اضافه کرد: با بازگشایی مدارس طرح آموزش در مدارس شروع شدن است، همچنین بازدید از مجتمع‌های تجاری، مسکونی و اداری به‌صورت جدی دنبال می‌شود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ادامه داد: دغدغه اهالی رسانه در خصوص ایمنی بازارچه‌ها نیز پیگیری شده و می‌شود و اخطارهای لازم داده‌شده که رونوشت این اخطاریه‌ها به مقام قضایی نیز ارسال‌شده و منتظر هستیم یک حرکت منطقی از سوی مسئولان و هیئت‌امنای این اماکن انجام شود تا قم یک شهر ایمن شود.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید