کد خبر: 379611
۰
۰
نسخه چاپی

وجود ۱۲۰۰ آتش‌نشان داوطلب در قم

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم گفت: شهر قم از نظر استانداردهای ایمنی در میان کلان‌شهرها شرایط مطلوبی را دارد و اغلب استانداردهای جهانی حوزه ایمنی و آتش نشانی با توجه به جمعیت و مساحت در شهر قم تاکنون تأمین شده است.

وجود ۱۲۰۰ آتش‌نشان داوطلب در قم

به گزارش قم پرس: مهدی اصفهانیان مقدم با اشاره به نام‌گذاری روز هفتم مهرماه به‌عنوان روز آتش نشانی و خدمات ایمنی اظهار داشت: روز هفتم مهر ماه یادآور حماسه آفرینی‌ها و از خودگذشتگی‌های آتش نشانان میهن اسلامی در عرصه دفاع مقدس است و هدف از نام‌گذاری این روز، ترویج فرهنگ از خود گذشتگی، ایثار و همچنین ارتقاء فرهنگ پیشگیری از حوادث است.

وی ایجاد زمینه‌های مناسب برای آموزش همگانی شهروندان در جهت پیشگیری از بروز حوادث مختلف و حفاظت از سرمایه‌های ملی را مهم برشمرد و افزود: آتش‌نشانان و امدادگران ایثارگرانه با حضور در صف اول و خط مقدم خدمات رسانی به آسیب دیدگان در هنگام وقوع حوادث و سوانح از هیچ تلاش و کوششی در جهت حفظ جان و مال شهروندان فروگذار نیستند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به برنامه‌های مدیریت شهری در راستای بزرگداشت روز آتش نشانی و خدمات ایمنی ادامه داد: بر همین اساس امسال نیز برنامه‌های متنوعی در راستای گرامیداشت یاد و خاطر جان‌باختگان و ارج نهادن به تلاش‌ها و ایثارگری مصدومان عملیات‌های آتش نشانی در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.

وی تقدیر از خانواده‌های کارکنان آتش‌نشانی را به عنوان یکی از برنامه‌های اصلی این رویداد عنوان و اضافه کرد: تکریم خانواده‌های مصدومان و جان باختگان، اعطای درجه آتش نشانی به کارکنان حسب دستورالعمل وزارت کشور، حضور در گلزار شهدای جنگ تحمیلی، مدافعین سلامت و آتش نشانی، به صدا در آمدن زنگ ایستگاه‌های آتش نشانی و خدمات ایمنی ساعت ۹ صبح روز هفتم مهرماه، رژه نیروهای آتش نشانی و ناوگان خودرویی آتش‌نشانی در سطح شهر و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ترویجی در سطح شهر از دیگر برنامه‌های این روز خواهد بود.

اصفهانیان مقدم فرهنگ‌سازی پیشگیری از وقوع حوادث را از مهم‌ترین عوامل کاهش این گونه حوادث بر شمرد و تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲۰۰ نفر آتش‌نشان داوطلب آموزش‌دیده در سطح شهر فعال هستند که در مواقع بحرانی بازوی سازمان در خدمت‌رسانی به شهروندان محسوب می‌شوند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به احداث بزرگ‌ترین ایستگاه آتش نشانی کشور در قم ادامه داد: شهر قم از نظر استانداردهای ایمنی در میان کلان‌شهرها شرایط مطلوبی را دارد و با احداث ۱۰ ایستگاه به‌روز از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به قم، اغلب استانداردهای جهانی حوزه ایمنی و آتش نشانی با توجه به جمعیت و مساحت در شهر قم تأمین شده است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ایستگاه آتش نشانی مادر به عنوان ساختمان مرکزی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم تصریح کرد: این مرکز در زمینی به مساحت ۸۰۲۴ متر مربع در ۶ طبقه و با هزینه بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال در بلوار پیامبر اعظم(ص) حال احداث است که پیش‌بینی می‌کنیم فاز اول آن تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید