کد خبر: 379756
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

تداوم روند نزولی شاخص بورس در دومین روز هفته

به گزارش خبرنگار ایرنا، شاخص هم‌وزن با چهار هزار و ۲۳ واحد کاهش به ٣۸۲ هزار و ۱۱۴ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۴۰۶ واحد افت به ٢۲۸ هزار و ۵۲۰ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۶ ‌هزار و ۶۱۷ واحد و شاخص بازار دوم، ١۷ ‌هزار و ۴۲۲ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از چهار میلیارد و ۷۹۹ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۲ هزار و ۴۰۳ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین بورس کالای ایران (کالا) با ۱۰۱ واحد، بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با ۸۲ واحد، بیمه دانا (دانا) با ۵۰ واحد، پتروشیمی بوعلی سینا (بوعلی) با ۴۲ واحد و ایران خودرو (خودرو) با ۴۰ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

در مقابل بانک پاسارگاد (وپاسار) با یک هزار و ۵۳۱ واحد، توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۷۰۶ واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۵۱۹ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۴۷۴ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۳۵۳ واحد و فجر انرژی خلیج فارس (بفجر) با ۳۰۵ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، سایپا (خساپا)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ایران خودرو (خودرو)، بیمه دانا (دانا)، بورس کالای ایران (کالا) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۸۹۷ میلیون و ۶۱۷ هزار برگه سهم به ارزش ۲ هزار و ۳۶۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۳۷ واحد کاهش داشت و به ۱۸ هزار و ۱۲۳ واحد رسید.

در این بازار بیش از یک میلیارد و ۹۵۴ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۱۲۱ هزار و ۹۹۶ نوبت بود.

پتروشیمی مارون (مارون)، فرابورس ایران (فرابورس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، صنعتی بهپاک (بهپاک) و زغال سنگ پرورده طبس (کزغال) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس همراه بودند و همچنین پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، شرکت سرمکایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا) و صنایع مادیران (مادیرا) تاثیر منفی بر این شاخص داشتند.

منبع : ایرنا

دبیرسرویس: #جوادمحمدی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.