کد خبر: 379909
۰
۰
نسخه چاپی

ابر بدهكاران صنعت بیمه شناسایی و محدود شوند

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد، با تاکید بر اینکه ساز و کار مشابه ابربدهکاران نظام بانکی باید برای صنعت بیمه کشور نیز پیاده شود؛ تصریح کرد: شرایط باید به گونه‌ای چیده شود که یک ابر بدهکار شرکت بیمه‌ای، نتواند با شرکتی دیگر، قرارداد جدید امضا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شادا، سید عباس حسینی در نشست هم اندیشی با تعدادی از مدیران عامل شرکت‌های بیمه‌ای در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی، اظهار داشت: ما نظیر همین جلسات را با مدیران کلیه بانک‌های کشور اعم از بانک‌های دولتی و خصوصی برگزار و تلاش می‌کنیم در آن جلسات، منویات و سیاست‌های دولت و وزارت اقتصاد را تشریح و تشریک مساعی کنیم؛ ضمن اینکه اگر آنها دغدغه‌های قانونی دارند ما به عنوان سیاست‌گذاری کلان و نمایندگان آنها در دولت پیگیری کنیم.

وی با اشاره به برگزاری جلسات منظم بیمه مرکزی با مدیران بیمه‌ای، گفت: به نظر ما رسید، اگر ما نیز چنین جلساتی را با صنعت بیمه کشور داشته باشیم، خالی از فایده نخواهد بود.

معاون وزیر اقتصاد توضیح داد: دعوت ما شامل بیمه‌های دولتی و نیز آن دسته از شرکت‌های بیمه ای است که وزارت اقتصاد، یا به طور مستقیم در مدیریت آنها دخیل بوده و اختیار دار است و یا بیمه هایی که این وزارتخانه بطور غیر مستقیم، مثلا از طریق بانک های دولتی به عنوان سهامدار آنها، می تواند در سیاست گذاری شان اعمال مدیریت کند.

حسینی دوره زمانی این جلسات را، دوره‌های چهار یا شش ماهه عنوان کرد که طی آن، مدیران صنعت بیمه با حضور وزیر اقتصاد بتوانند گزارش عملکرد و دغدغه‌ها و مشکلات خود را تشریح و برای حل آنها همفکری کنند.

وی خطاب به مدیران صنعت بیمه گفت: در این جلسات، شما می توانید به بیان ضرورت ها و اولویت های صنعت بیمه، در هر جایی که احساس می کنید ما باید کمک حال و کنار شما باشیم و احیانا نیازمند تصویب قوانینی هستیم، بپردازید، بویژه آن که جلسات و مباحث مربوط به لوایح برنامه هفتم توسعه و بودجه سال آینده، در حال آغاز شدن است و این فرصت بسیار خوبی هست برای اینکه با کمک شما و بیمه مرکزی، مسایل مورد نیاز را در قوانین بگنجانیم.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد در ادامه به تشریح انتظارت وزارت اقتصاد از صنعت بیمه کشور پرداخت و گفت: یکی از کلید واژه های مورد تأکید این وزارتخانه، بحث مردمی کردن صنعت بیمه و توجه به این نکته مهم است که صنعت بیمه نباید از مردم فاصله بگیرد.

وی ادامه داد: به عنوان مثال، مالک یک دستگاه خودروی پراید، شاید چند سال قبل، خودروی خود را به قیمت زیر 10 میلیون تومان خریده و حالا بدون آنکه درآمد وی اضافه شده باشد، قیمت خودروی وی به 200 میلیون تومان افزایش یافته است؛ اگر هنگام مراجعه این فرد به شرکت بیمه، با مبلغ حق بیمه مثلا 10 میلیونی مواجه شود، طبیعی است که بین او و دیگر افراد مشابه، با بیمه، فاصله ایجاد می‌شود.

حسینی تصریح کرد: بنابراین می خواهم توجه کنید به اینکه بیمه را مردمی نگاه دارید و کاری نکنید که این فاصله های قیمتی منجر به دور شدن بُعد اجتماعی و اقتصادی کشور از همدیگر شود.معاون وزیر اقتصاد تأمین مالی بخش تولید را یکی دیگر از انتظارت و کلید واژه های مورد تأکید دولت از صنعت بیمه عنوان کرد و گفت: در این جلسات می توانیم به این جمع بندی برسیم که صنعت بیمه چگونه می تواند در تأمین مالی اقتصاد کلان کشور به نحوی حضور داشته باشد که مثلا ما چند پروژه مشخص ملی داشته باشیم که بتوانیم بگوییم، این چند پروژه را صنعت بیمه کشور تامین مالی می کند.

به گفته وی، وزیر اقتصاد اهتمام ویژه ای برای تحقق موضوع عدالت در صنعت بیمه کشور دارد.وی با طرح این سؤال که صنعت بیمه چگونه می تواند در تحقق عدالت بیمه ای نقش آفرینی کند و مصوباتی داشته باشد و اینکه اساسا مفهوم عدالت بیمه ای چیست؟ گفت: شاید بتوان موضوع را اینگونه نیز مورد بررسی قرار داد که در کدام بخش از قوانین و عملکرد صنعت بیمه؛ این «عدالت» نهفته است تا بتوان آن را تقویت کرد.

حسینی «شفافیت» و تعمیق آن را یکی دیگر از محور های مورد انتظار وزارت اقتصاد از صنعت بیمه کشور خواند که وزیر اقتصاد اراده جدی در این خصوص دارد.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد ادامه داد: ما در صنعت بانکی این اراده را بخوبی نشان دادیم؛ به عنوان مثال فهرست ابربدهکاران بانکی یا صورت های مالی شرکت های دولتی برای اولین بار در تاریخ، در این دوره اعلام شد و ما از این اولین بارها در دولت سیزدهم، زیاد داریم.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید