کد خبر: 379979
۰
PNAZAR
نسخه چاپی
فرمانده انتظامی قم:

اقتدار پلیس در نفوذ کلام و مهربانی است

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از مرکز خبر حوزه، سیدمحمود میرفیضی در دیدار با آیت الله سعیدی در سالن محراب حرم مطهر حضرت معصومه (س)، با بیان اینکه شعار امسال فراجا «پلیس خادم مردم؛ مردم حامی پلیس» است، گفت: بزرگترین سهم در تأمین امنیت را خود مردم ایفا می کنند بنابراین پلیس خدمتگزار و پاسخگو به نیازهای مردم است و باید اعتماد مردم را جلب کند و موجب افزایش رضایتمندی عمومی شود.

وی با بیان اینکه ما مقبولیت، محبوبیت و مرجعیت پلیس را در خدمت بی منت به مردم می دانیم، افزود: پلیس از بطن مردم و خدمتگزار مردم است و پلیسی خدمتگزار است که بدون واسطه با مردم در تماس باشد، نیازهای واقعی مردم را درک کند و بهترین پاسخ را به مطالبات اساسی مردم بدهد.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه افتخار پلیس ایران این است که خادم بهترین مردم دنیا است، ادامه داد: ما اقتدار خود را در ابزار، تجهیزات و ساختمان نمی دانیم بلکه اقتدار پلیس در نفوذ کلام و مهربانی است ولی افرادی که می خواهند هنجار شکنی کنند با اقتدار نظامی و تجهیزاتی پلیس مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه افتخار پلیس این است که در طول انقلاب در فضای غبار آلودی که برخی از خواص هم دچار اشتباه محاسباتی شدند پلیس به خوبی عمل کرده است، گفت: یکی از نعمت های پلیس این است که فرمانده اش ولی فقیه است و شاکله اقدامات فراجا بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری و ولایت مداری شکل می گیرد.

میرفیضی با بیان اینکه در راستای گام دوم انقلاب به دنبال پیشرفت در مسیر پلیس تراز انقلاب هستیم، گفت: در هفته فراجا به دنبال این هستیم که اعتماد مردم به پلیس افزایش پیدا کند و مشارکت مردم با پلیس بیشتر شود.

وی با بیان اینکه ما در شش ماه نخست سال ۱۴۰۱ بیش از ۶۶۴ هزار تماس با پلیس داشتیم و ۲۶۹ هزار تماس منجر به اقدامات عملیاتی شده است گفت: روزانه بین یکهزار و ۴۰۰ تا یکهزار و ۵۰۰ مورد اقدامات عملیاتی داشتیم و نتیجه آن این شده است که در استان قم نزدیک به ۴ درصد کاهش سرقت داشتیم.

فرمانده انتظامی استان قم با بیان اینکه در پلیس فتا نیز در ۶ ماه نخست سال هزار و ۷۰ مورد به ما مراجعه شده که ۱۰۰ درصد رسیدگی شده است، گفت: در بحث اربعین فراجا در حوزه صدور گذرنامه و خدمت به مردم حداکثر خدمات را ارائه داد به صورتی که در ۶ ماه گذشته در قم بالای ۱۰۰ هزار گذرنامه صادر کردیم.

وی با بیان اینکه ما در هر پاسگاه مرکز مشاوره داریم و از بالای ۱۲ هزار پرونده تشکیل شده ۷۵ درصد منجر به سازش شده است، افزود: ما در استان قم در کلانتری ها روحانی مستقر داریم و تنها استانی هستیم که کروکی الکترونیک می کشیم که رضایت مندی مردم را به دنبال داشته است.

در پایان این دیدار نیز از ۳ نفر از پیشکسوتان پلیس قم تقدیر به عمل آمد./

خبرنگار: #هادی_اسماعیلی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.