کد خبر: 379989
۰
۰
نسخه چاپی

توسعه اماکن ورزشی با مشارکت خیرین و واقفین

توسعه اماکن ورزشی با مشارکت خیرین و واقفین

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان اعلام کرد: با مشارکت خیرین و واقفین، توسعه اماکن ورزشی در مناطق محروم شتاب خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از وزارت ورزش و جوانان، برنا فیروزی در گفت و گویی به مناسبت هفته وقف اعلام کرد: در دولت، اهتمام جدی در وزارت ورزش و جوانان به وجود آمده و در صدد هستیم ضمن فرهنگ سازی و استفاده از تمامی ظرفیت ها، موانع فعالیت خیرین در حوزه ورزش را از پیش رو برداشته و از کمک واقفین در این حوزه بهره ببریم.
وی با بیان اینکه «وقف ورزشی» مفهومی کمتر شناخته شده برای واقفین است، گفت: با اینکه همه اذعان دارند با گسترش ورزش همگانی در جامعه، شاهد کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش سلامت عمومی و شناسایی بیشتر استعدادهای ورزشی هستیم و در واقع، ورزش نقش پیشگیری کننده از خیلی بزه ها و آسیب های اجتماعی، روحی و جسمی را دارد؛ ولی هنوز فرهنگ وقف ورزشی در کشور چندان جانیفتاده است.
دکتر فیروزی ضمن تاکید بر اینکه سرانه ورزش کشور در حال حاضر با استاندارها فاصله دارد و احدات و تکمیل بسیاری از پروژه ها به ویژه در مناطق محروم نیازمند مشارکت مردمی و کمک خیرین است، گفت: بسیاری از خیرین هنوز با اقدامات ارزندهای که در حوزه ورزش می توان انجام داد آشنا نیستند. به عنوان مثال بسیاری از خیرین علاقه دارند در حوزه آموزش، سلامت و درمان سرمایه گذاری کنند، حال آنکه بخش قابل توجهی از بیماری ها ناشی از کم تحرکی بوده و سرمایه گذاری در حوزه ورزش یعنی پیشگیری از بیماری و این به معنای جلوگیری از صرف هزینه های گزاف در حوزه سلامت است.
رئیس ستاد خیرین ورزش یار وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: ما در وزارت ورزش و جوانان سه زمینه فعالیت را برای خیرین احصا کرده ایم و نیکوکاران می توانند در زمینه های مورد علاقه خود فعالیت کنند، زمینه اول توسعه اماکن ورزشی است. دوم استعدادیابی در مناطق محروم و سومین مورد، حمایت از ورزشکاران و تجهیز امکانات لازم جهت اعزام جوانان مستعد به تورنمنت های بین المللی و خیرین می توانند با فعالیت و احسان در هریک از این زمینه ها به جوانان عزیز ایران اسلامی کمک کنند.
دکتر فیروزی تصریح کرد: سنت حسنه وقف ظرفیت بسیار خوبی در اختیار ورزش کشور قرار می دهد و معتقدم با روحیه احسان و خیرخواهی که در مردم کشورمان وجود دارد می توانیم عدالت منطقه ای را در توسعه و تجهیز اماکن ورزشی پدیدار کرده و از این طریق هم قهرمانان جدیدی را پرورش دهیم و هم با غنی کردن اوقات فراغت جوانان، نشاط و شادابی جامعه را تضمین کنیم.
دکتر فیروزی، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) گفت، بنا بر فرمایش این امام بزرگوار، بنیان گذاشتن سنتهای نیکو، پاداشی ابدی به همراه دارد که بعد از مرگ نیز برای انسان باقی است؛ و وقف در حوزه ورزش مصداق بارز این سنتها است. وی همچنین با اشاره به آیه 254 سوره بقره، بر اهمیت وقف در قرآن تاکید کرد و با توجه به اهمیت ورزش در توسعه سلامت و افزایش همبستگی اجتماعی، توسعه ورزش را در واقع توسعه عدالت اجتماعی دانست.
وی در خاتمه اعلام کرد: دبیرخانه ستاد خیرین وزارت ورزش و جوانان آمادگی دارد با خیرین و واقفین علاقمند، ارتباط برقرار کرده و پروژه های نیمه تمام و برنامه های تدوین شده را در راستای همکاری متقابل و مشارکت نیکوکاران ارائه کند.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید