کد خبر: 379996
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

تقدیر جشنواره زوریخ از فیلم ایرانی تا فردا

به گزارش ایرنا، هیات داوران بخش مسابقه فیلم‌های بلند هجدهمین جشنواره فیلم زوریخ به ریاست اصغر فرهادی برندگان این رویداد سینمایی را اعلام کردند و فیلم «تا فردا» به کارگردانی علی عسگری و تهیه کنندگی نیکی کریمی تقدیر ویژه هیات داوران را از آن خود کرد.

فیلم «تا فردا» محصول مشترک ایران، فرانسه و قطر، در بخش مسابقه اصلی فیلم‌های بلند جشنواره زوریخ حاضر بود. این فیلم به تهیه‌کنندگی نیکی کریمی امسال جزو فیلم‌های منتخب جشنواره برلین در بخش پانوراما بود و صدف عسگری، غزل شجاعی، بابک کریمی، امیررضا رنجبران، نویان آبدردیده، نهال دشتی، کتایون سالکی، محمد حیدری و میلاد معیری در آن نقش‌آفرینی کرده‌اند.

جشنواره فیلم زوریخ با ثبت رکورد ۱۳۷ هزار شرکت‌کننده در دو هفته (۲۰ هزار نفر بیش از همه‌گیری کرونا) با نمایش ۱۴۶ فیلم به کار خود پایان داد.

در این دوره، از ۴۹ کشور جهان آثاری ارائه شده بود که ۳۸ اثر از این تعداد را تولیدات جهانی و اروپایی شامل می‌شد. ۴۱.۴ درصد آثار هم توسط زنان کارگردانی شده بود.

در این دوره، لورا مورا اورتگا که پیشتر با فیلم «پادشاهان جهان» - Los Reyes Del Mundo پوسته طلایی هفتادمین جشنواره فیلم سن سباستین اسپانیا را گرفت، چشم طلایی جشنواره زوریخ را در بخش فیلم‌های بلند به فهرست افتخارات خود اضافه کرد.

هیات داوران جشنواره زوریخ که امسال شامل «کلیو بارنارد» فیلمساز بریتانیایی، «پترا ولپه» فیلمساز سوئیسی، «پیودور گوستاوسن» تهیه کننده سوئدی و «دنیل درایفوس» تهیه کننده آمریکایی در کنار اصغر فرهادی بودند، جایزه چشم طلایی بهترین فیلم (به همراه جایزه نقدی بیش از ۲۵ هزار دلاری) را به فیلم «پادشاهان جهان» ساخته «لورا مورا» محصول مشترک کلمبیا، لوکزامبورگ، فرانسه، مکزیک و نروژ اعطا کردند.

«خرس نیست» ساخته جعفر پناهی در بخش «گالا» و «برادران لیلا» ساخته سعید روستایی نیز در بخش نمایش‌های ویژه، دیگر آثار ایرانی امسال جشنواره زوریخ بودند.

سال گذشته فیلم فیلم «قصیده گاو سفید» ساخته بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم، تقدیر ویژه هیات داوران بخش اصلی جشنواره زوریخ را به خود اختصاص داده بود.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.