کد خبر: 380029
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

افتتاح ۳ هنرستان هنرهای زیبا در سال تحصیلی جدید

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدحسین اسماعیلی با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به سیاست توسعه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه هنرستان‌های هنرهای زیبا و مراکز آموزش هنری در دوره جدید و تأکیدات وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت امور هنری در این راستا مقرر شد در هر استان حداقل ۲ هنرستان هنرهای زیبای پسرانه و دخترانه ایجاد شود.

وی گفت: در جهت عملیاتی کردن این سیاست، از ابتدای دولت سیزدهم، ۹ هنرستان جدید در استان‌های مختلف تأسیس شده بود و در ابتدای سال تحصیلی جدید نیز سه هنرستان دیگر به مجموعه هنرستان‌های هنرهای زیبا در کشور اضافه شد.

اسماعیلی افزود: هنرستان هنرهای زیبای دختران اهواز و هنرستان هنرهای زیبای خرم‌آباد و هنرستان هنرهای زیبای پسرانه کاشان، سه هنرستانی هستند که از مهرماه امسال همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، فعالیت خود را آغاز کردند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: با آغاز به کار این سه هنرستان جدید، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد ۱۲ هنرستان تأسیس شده که یک رکورد در راه‌اندازی هنرستان‌های هنرهای زیبا محسوب می‌شود.

وی اظهارداشت: در حال حاضر تعداد هنرستان‌های هنرهای زیبا در کل کشور به ۶۰ باب رسیده و امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته در سال‌های آینده روند توسعه کمی و کیفی هنرستان‌ها تداوم پیدا کند.

اسماعیلی گفت: توسعه رشته‌های هنری در هنرستان‌ها نیز در دستور کار قرار دارد و در سال تحصیلی جدید، ۱۱ رشته در حوزه‌های موسیقی، گرافیک، نقاشی و پویانمایی در هنرستان‌های هنرهای زیبا راه‌اندازی شده است.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.