کد خبر: 380743
۰
PNAZAR
نسخه چاپی
سرپرست فرمانداری قصرشیرین:

کیفیت نان در این شهرستان مطلوب نیست

«محمد حیدری» عصر سه شنبه در جلسه شورای آرد و نان قصرشیرین در فرمانداری، افزود: نوع ماشین آلات پخت نان، مهارت نانوا، نوع گندم و آرد مصرفی و همچنین نوع افزودنی ها می تواند در سطح کیفی نان تاثیر گذار باشد که نیاز است دستگاه های متولی شامل اتحادیه خبازان، مرکز بهداشت و اداره غله با بازرسی های مشترک و مستمر و منظم بر این امور رصد و نظارت کنند.

وی اظهار داشت:در قصرشیرین در مجموع ۲۸ نانوایی شهری و روستایی فعالیت می کنند که از این تعداد نانوایی ۲ مورد تمام اتوماتیک و مابقی به صورت سنتی و نیمه اتوماتیک نسبت به پخت و عرضه نان اقدام می کنند و در تمامی این نانوایی ها دستگاه های کارتخوان هوشمند نصب شده است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: باید نظارت ها بر نحوه عملکرد نانوایی ها دقیق باشد تا از مصارف غیرمعمول آرد جلوگیری شده و مشخص شود که نانوایی‌ها چه میزان عرضه نان داشته‌اند و به چه میزان آرد نیاز است تا بتوان آن را مدیریت کرد و از عرضه آن به صورت قاچاق با توجه به مرزی بودن منطقه و یا شکل گیری بازار سیاه آرد پیشگیری کنیم.

حیدری همچنین خواستار عرضه نان در سه نوبت زمانی متناسب با نیاز شهرستان شد و افزود: طبق اعلام اتحادیه خبازان در قصرشیرین ماهیانه ۶ هزار ۳۸۱ آرد مصرف می شود که از این میزان ۵۲۴ کیسه به صورت خام پز تحویل مردم و پنج هزار و ۸۵۷کیسه نیز بین نانوایی های درجه یک و ۲ شهری و روستایی و ۷۰۰ کیسه بین عشایر توزیع می شود.

رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین نیز با ارائه گزارشی از عملکرد خبازان در ایام اربعین برای تهیه نان مورد نیاز زائران قدردانی کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون با ۴۳۹ بازرسی از سطح نانوایی های شهرستان ۴۵ مورد تخلف منجر به صدور رای شده که متخلفان محکوم به پرداخت ۱۱۵ میلیون ریال جریمه نقدی شدند.

«جبار خدامرادی» با بیان اینکه مصوبات استانی شورای آرد و نان به صورت کامل رعایت و بر اجرای آن ها نظارت می شود، افزود: لیست خبازی های تامین کننده نان مراکز آموزشی، نظامی و مراسمات عمومی که عمده نان تهیه و عرضه می کنند با قید نام به جهاد کشاورزی و اداره غله معرفی شوند تا در سامانه در لیست نان بران ثبت شود.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶کیلومتر مرز با عراق دارد.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد