کد خبر: 383252
۰
۰
نسخه چاپی
مدیر انتشارات انصاریان در دیدار با سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم عنوان کرد:

پاسخ به سیصد هزار نامه خوانندگان کتاب از سراسر جهان در دوران فعالیت موسس انتشارات انصاریان

حامد انصاریان، مدیر فروش انتشارات انصاریان در دیدار با سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: در 36 سال فعالیت انتشارات انصاریان، بیش از 300 هزار نامه از سوی خوانندگان کتاب ها از سراسر جهان به انتشارات ارسال شده است.

به گزارش قم پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم با حضور در دفتر انتشارات و کتابفروشی انصاریان، ضمن بازدید از این مجموعه، با خانواده مرحوم حاج محمد تقی انصاریان دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار، حامد انصاریان گفت: پدرم از 13 سالگی از خوانسار به قم هجرت کرد و پس از کسب مدرک کارشناسی در رشته حقوق، با علاقه مند شدن به موضوع رابطه بین کشور های اسلامی، وارد صنعت نشر شد و در موسسه دار‌التبلیغ به انتشار ترجمه آثار اسلامی به زبان های خارجی پرداخت.
وی افزود: ایشان در سال 1365 انتشارات انصاریان را تاسیس کرد و از آن زمان تاکنون بیش از1100 عنوان کتاب از معارف اسلام و تشیع را به زبان های انگلیسی، فرانسه، اردو و... توسط انتشارات انصاریان ترجمه و منتشر شد.
فرزند ارشد مرحوم انصاریان در ادامه با اشاره به نقش کتب انتشارات انصاریان در ترویج اسلام و تشیع گفت: بسیاری از کتاب های ترجمه شده در انتشارات انصاریان، به صورت رایگان به کشور های خارجی ارسال می شود و تاکنون بیش از 300 هزار نامه از سوی مسلمانان و علاقه‌مندان به این کتاب‌ها دریافت کرده ایم.
وی تصریح کرد: بخش زیادی از نامه های دریافت شده، از سوی زندانیان ایالات متحده آمریکا بود و حتی در سال 2006 نامه ای از سوی سازمان زندان های آمریکا دریافت کردیم که در آن بر تاثیر کتابهای انتشارات انصاریان در بهبود رفتار زندانیان و حتی آزادی آنها اشاره شده بود.
مدیر فروش انتشارات انصاریان در پایان ابراز داشت: متاسفانه از سال 1390 به این سو و به دلیل افزایش هزینه های کاغذ و همچنین پست، چاپ و ارسال کتاب به کشور های خارجی با مشکل مواجه شده است.
همچنین مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم در این دیدار ضمن تسلیت مجدد به خانواده مرحوم انصاریان گفت: مرحوم حاج محمد تقی انصاریان از پیشکسوتان حوزه نشر و مدیر بزرگترین مجموعه انتشاراتی کتب شیعه به زبان‌های خارجی در شهر قم بودند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: وجود مرحوم حاج محمد تقی انصاریان منشا خیر و برکت در عرصه نشر و کتابخوانی بود و این تاثیر تنها به جغرافیای استان قم و ایران محدود نمی شود و کتاب های ایشان در جهان نیز موثر و شناخته شده بوده است که امیدواریم این مسیر توسط فرزندان ایشان نیز ادامه پیدا کند.
در پایان این دیدار، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، پیام تسلیت مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور را به خانواده مرحوم محمد تقی انصاریان اهدا کرد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید