کد خبر: 383350
۰
۰
نسخه چاپی

افزایش چشمگیر تقاضا از هلال‌احمر برای جست‌وجوی مفقودین افغانستانی

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر از تشکیل پرونده جست‌وجوی مفقودین (بازپیوند خانواده) برای 100 پناهجوی افغانستانی تنها در 6 ماهه نخست امسال خبر داد. اغلب این مفقودین کودکانی هستند که در جریان عبور غیرقانونی در دوسوی مرزهای ایران با کشورهای همسایه از خانواده‌هایشان جدا شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ بهنام سعیدی توضیح داد: پس از تغییر حکومت افغانستان در سال گذشته، اداره جست‌وجو و بازپیوند خانواده جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با افزایش چشم‌گیر تقاضاهای جست‌وجوی مفقودین مواجه شد به طوری که در 6 ماهه نخست 1401 برای 100مهاجر افغانستانی، پرونده جست‌وجو تشکیل شده‌است.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر تاکید کرد: اینکه گمان کنیم با پیشرفت تکنولوژی‌های ارتباطی در دنیای امروز، امکان گم شدن افراد و جدا ماندن از خانواده وجود ندارد، تصور نادرستی است. زیرا جنگ و بحران‌های مهاجرت، قواعد جاری زندگی را برهم می‌زند.

سعیدی گفت: اغلب مهاجران، با ورود غیرقانونی به کشورمان، قصد عبور و حرکت به سمت سایر کشورها را دارند. البته عده‌ای نیز ایران را برای اقامت انتخاب می‌کنند.

وی توضیح داد: اداره جست‌وجو و باز پیوند خانواده در سایر جمعیت‌های ملی صلیب‌سرخ و هلال احمر نیز فعال است. بنابراین، پرونده‌های جست‌وجوی مفقودین تنها در هلال احمر ایران تشکیل نمی‌شود. بنابراین قطعا پرونده‌های دیگری هم برای سایر مهاجران مفقود افغانستانی در دیگر کشورهای مسیر مهاجرت از ایران تا سایر کشورها مفتوح ‌است.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه افزود: در جریان عبور از مرزها و تردد در استان‌های مرزی، بسیار اتفاق می‌افتد که اعضای یک خانواده از هم جدا شوند؛ متاسفانه تعدادی از آن‌ها نمی‌توانند یکدیگر را پیدا کنند و این جدایی ممکن است سال‌ها ادامه یابد. در چنین مواقعی افراد می‌توانند برای پیدا کردن عضو مفقود خانوده به یکی از ادارات جست و جو مستقر در هریک از جمعیت‌های ملی در سراسر دنیا مراجعه کنند تا با تشکیل پرونده، فرآیند جست و جو آغاز شود.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید