کد خبر: 383351
۰
۰
نسخه چاپی

دانش‌آموزان برای مواجهه با بلایای طبیعی آماده می‌شوند

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور در حاشیه بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور، بر لزوم آموزش آمادگی در برابر زلزله به دانش‌اموزان تاکید کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ یعقوب سلیمانی در حاشیه مانور سراسری زلزله و ایمنی با اشاره به لزوم آموزش آمادگی در برابر زلزله به دانش‌آموزان کشور گفت: روز هشتم آذرماه که روز ایمنی مدرسه است، تایید بر این است که ما یک اهتمام ویژه برای آموزش دانش‌آموزان داشته باشیم.

وی با اشاره به اقدام موثر امدادگر شهید نوجوان علی لندی، ادامه داد: این شهید بزرگوار با بصیرت و دانشی که از آموزش‌های امدادی داشت، دل به آتش زد و جان دو نفر را نجات داد؛ امروز هم، در بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله با همین هدف برگزار می‌شود تا دانش آموزان، آماده مواجهه با بلایای طبیعی را داشته باشند.

سلیمانی با اشاره به وجود دو گسل قوی در شمال و جنوب پایتخت، بر لزوم آمادگی دانش آموزان و آحاد مردم تاکید کرد و ادامه داد: با آموزش دانش‌آموزان ما می‌توانیم نمایندگان درستی را در دل جامعه و خانواده داشته باشیم. با آموزش درست دانش‌آموزان، والدین هم می‌توانند آموزش‌های لازم را با کمک فرزندانشان ببینند؛ درنتیجه تاب‌آوری جامعه هم افزایش پیدا کند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر افزود: شعار هر خانواده یک امدادگر زمانی می‌تواند تحقق پیدا کند که دانش‌آموزان آموزش درستی ببینند و نقش انتقال آموزه‌های خود را به خوبی ایفا کنند.

دانش‌آموزان سفیران آموزشی‌اند

محمد گلفشان رئیس سازمان جوانان نیز با اشاره به اهمیت آموزش دانش‌آموزان در برابر مخاطرات طبیعی، گفت: دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین اقشار جامعه هستند، هم تعدادشان در جامعه زیاد است و هم این که می‌توانند به دلیل جامعیت حضورشان در جامعه، در مدرسه، اتوبوس و خانواده به امر انتقال آموزش کمک کنند؛ بنابراین آن‎ها می‌توانند سفیران آموزشی جمعیت هلال احمر در خانواده و جامعه باشند.

وی با اشاره به این که آموزش آمادگی در برابر مخاطرات طبیعی موثر و اثرگذار است، ادامه داد: ما تاثیر آموزش‌های آمادگی در برابر مخاطرات طبیعی را در زلزله بم، زمانی که از یک خانواده تنها یک دانش‌آموز زنده مانده بود، دیدیم؛ زمانی که او آموزه‌های پناه‎گیری را در زمان وقوع زلزله به یاد آورد و بنابراین برخلاف اعضای خانواده‎اش در جای ایمن پناه گرفت.

شاهین فتحی مدیرعامل جمعیت هلال احمر در استان تهران نیز با اشاره به اهمیت آموزش آمادگی در برابر زلزله در تهران، گفت: دانش‌آموزان باید بدانند که در زمان وقوع زلزله، خونسردی خود را حفظ کنند و اصول درست پناه‎گیری را به کار گیرند، پس از پایان زمین‌لرزه خروج اضطراری را انجام دهند؛ آموزه‌هایی که در مانورهای زلزله آموزش داده می‎‌شود.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید