کد خبر: 383359
۰
۰
نسخه چاپی

مهارت ‎های پایه دانش آموزان تقویت شود

وزير آموزش و پرورش در هزار و بیست و یکمين نشست شورای عالی آموزش و پرورش گفت: مهارت ‎های پایه دانش آموزان تقویت شود.

به گزارش وزارت آموزش‌وپرورش، هزار و بیست و یکمين جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش با حضور وزير آموزش و پرورش، دبيركل شوراي عالي و ساير اعضاي آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

در اين جلسه اعضاي شوراي عالي آموزش و پرورش مسائل و موضوعات مختلف آموزش و پرورش را از جمله: مسائل آموزشي و تربيتي دانش آموزان، آموزش شيوه‎هاي نقد و پرسشگری به دانش آموزان، بازنگري نظام تعليم و تربيت متناسب با شرايط و مقتضیات زیست بوم جدید جامعه، بازدید دانش آموزان از دستاوردها و پیشرفت‎های کشور، توجه به بحث‎های هويتي و ديني دانش آموزان، آسیب‎های روحی و روانی دانش آموزان، توجه به بحث هنر در بهداشت روانی دانش آموزان، تربیت معلمان پرورشی با توجه به زیست بوم جدید، برگزاری جشن پرچم در مدارس، دادن اختیار بیشتر به مدیران مدارس و جلوگیری از دخالت‎های بی‎مورد ادارات در کار مدارس، ايجاد شور و نشاط و اميد در مدارس، فعال‎تر کردن شوراهاي معلمان و دانش آموزي مدارس، لزوم برنامه‎ريزي و مديريت نسل جديد(نسلz)، سهيم كردن دانش آموزان در مسئوليت‎ها، اهتمام بیشتر به اصول اساسي دین، سرود و پرچم در مدارس، توجه جدی به مراکز تربیت معلم و دانشگاه‎های وابسته به آموزش و پرورش، آينده‎نگري براي تربيت دانش آموزان، بهره‎گیری از ظرفیت رسانه‎ها، مردم، مجلس و دولت به آموزش و پرورش، آسيب شناسي اتفاقات اخير و برنامه‎ريزي براي رفع آن‎ها، شنيدن صدای معلمان و دانش آموزان، تشکیل کمیته‎ای برای بررسی و آسیب شناسی حوادث اخیر، توجه به مهارت آموزی دانش آموزان و... مورد بحث و بررسي قرار دادند.

در ادامه اين جلسه وزير آموزش و پرورش با گراميداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای معلم و دانش آموزان دوران دفاع مقدس و ارائه گزارشي از روند تعليم و تربيت كشور، گفت: باید نوع نگاه و ارتباط با دانش آموزان تغییر و بر رویکرد فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش تاکید شود.

عضو كابينه دولت مردمی با تاکید بر این که مهارت‎های پایه دانش آموزان باید مورد توجه جدی قرار گیرد، اظهار داشت: با طراحی و اجرای برنامه‎های متنوع شور، نشاط و امید به آینده در دانش آموزان را باید تقویت کرد.

نوري اظهار كرد: آسيب‎هاي انباشته در دوران كرونا باعث به وجود آمدن يك سري مسائل و مشكلات براي دانش آموزان و آموزش و پرورش شده است. نیازمند بازتعريفي در مورد نظام تعليم و تربيت هستیم و اگر لازم باشد برخي از قوانين و مقررات آموزشی و پرورشی را باید بازنگري کرد.

وي افزود: اتفاقات اخير كشور نقاط آسيب و ضعف نظام تعليم و تربيت كشور را نشان داد كه نياز به آسيب شناسي و كار جدي با برنامه ريزي و استراتژي مناسب برای برطرف کردن آن‎ها دارد.

وزير آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه براي آموزش و تربیت دانش آموزان باید آينده نگري، برنامه ریزی و استرتژي مدوني داشته باشيم، گفت: دانش آموزان در سن حساسي قرار دارند كه سن تاثيرپذيري، نقش‎پذيري و پرسشگری است. تنها جايي كه نظامند با دانش آموزان و خانواده‎هاي آنان در ارتباط هستند، آموزش و پرورش است.

همچنین در این جلسه رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، معاون پرورشی و فرهنگی و رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گزارش تحلیلی از وضعیت فضای فرهنگی و تربیتی حاکم بر کشور و تدابیر وزارت آموزش و پرورش در این باره ارائه نمودند. در ادامه این جلسه اعضای شورای عالی آموزش و پرورش دیدگاه‎ها و پیشنهادهای خودرا در باره گزارش‎های ارائه شده، بیان کردند.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید