کد خبر: 383470
۰
۰
نسخه چاپی

ضرورت ارتقای جایگاه حجاب و عفاف و تقویت بصیرت فاطمی در جامعه

رئیس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم از برگزاری جلسه‌ای با حضور جمعی از دختران نخبه استان قم با موضوع ارائه ایده و راهکار جهت ارتقاء جایگاه حجاب و عفاف و تقویت بصیرت فاطمی خبر داد.

ضرورت ارتقای جایگاه حجاب و عفاف و تقویت بصیرت فاطمی در جامعه

به گزارش قم پرس مصطفی ملایی با اشاره به حضور بیش از ۲۰ دانش‌آموز دختر نخبه قمی در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم اظهار داشت: این جلسه هم‌اندیشی با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی شورای اسلامی شهر مقدس قم، هیات اندیشه‌ورز قرارگاه ۱۹ دی، معاون فرهنگی، هنری سپاه قم و جمعی از دختران نخبه استان قم با موضوع ارائه ایده و راهکار جهت ارتقاء جایگاه حجاب و عفاف و تقویت بصیرت فاطمی برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: این جلسه با موضوع راهکارهای تقویت حجاب و عفاف و ایجاد بصیرت فاطمی در مدارس و جامعه در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تشکیل شد.

وی دغدغه‌های دانش‌آموزان به‌خصوص دانش‌آموزان دختر در موضوع عفاف و حجاب را موردتوجه قرارداد و افزود: دانش‌آموزان دغدغه‌مند بوده و بسیار خلاق در این حوزه فعالیت می‌کنند و پیشنهاد‌ها و راهکارهایی که ارائه کردند مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

رئیس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به نکات مطرح‌شده در این هم‌اندیشی، گفت: یکی از دغدغه‌هایی که در این جلسه موردبررسی قرار گرفت، احساس امنیت برای افراد بدحجاب و تلقین فضای ناامن برای خانم‌های محجبه در جامعه است که باید برای آن تدابیری اندیشیده شده و نباید این موضوع ابعاد وسیعی در جامعه پیدا کند.

وی ادامه داد: نکته مورد تأکید دانش‌آموزان این مهم است که موضوع عفاف و حجاب به‌عنوان یک ضرورت در مدارس دیده شود و از برخورد تند در این مقوله پرهیز شده و نسبت به حضور پررنگ‌تر طلاب، سخنرانان و نیز خانواده‌های معظم شهدا در مدارس راهکاری اندیشیده شده تا تبیین گری این اقدامات از لسان جامعه ارزشی صورت گیرد.

ملایی با درخواست از تمام ارگان‌های فرهنگی استان برای داشتن حضوری فعال در این حوزه تصریح کرد: باید حضور خانم‌های چادری در جامعه پررنگ‌تر شده و برنامه‌های تشویقی و حمایتی ویژه‌ای برای این افراد تعریف کنیم، همچنین شرایط حضور افراد موفق محجبه در رسانه‌ها فراهم شود.

وی بر استفاده از روش‌های خلاقانه در تبلیغ حجاب و عفاف تأکید کرد و گفت: هنرمندان لازم است در این عرصه ورود کنند و مسابقات عکاسی، شعر، تئاتر، فیلم و … با این موضوع برگزار شود، سخنرانان توانمند و آگاه به شبهات در مدارس حضور پیدا کنند و تجربیات افراد به‌تازگی محجبه شده در این خصوص استفاده کرده و روایت شود.

رئیس کمسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم تعامل با خانواده شهدا را یکی از راهکاری خوب برای آشنایی دانش‌آموزان بافرهنگ عفاف و حجاب برشمرد و گفت: برگزاری کرسی‌های علمی و آزاداندیشی و اردوهای فرهنگی و راهیان نور پیشرفت در مدارس می‌تواند به‌عنوان یک الگوی مناسب مورداستفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به دغدغه دانش‌آموزان در خصوص توانمندسازی و تقویت معلمان گران‌قدر در پاسخگویی به شبهات را یادآور شد و اظهار داشت: امروزه عصر رسانه است و برگزاری زنگ رسانه در مدارس بیشتر مورد توجه قرار گیرد و برای پاسخگویی به شبهات دانش‌آموزان از افراد متخصص دعوت‌ شود و همچنین درخواست داشتند، مدارس نسبت به برگزاری جلسات قرآن و نهج‌البلاغه اهتمام بیشتری داشته باشند.

ملایی لازمه توجه به مقوله حجاب و عفاف در دوران کودکی را نیازمند کار کارشناسی دقیق دانست و خاطرنشان کرد: معرفی کتاب برای کودکان و تبلیغ مبانی فرهنگی با روشی نرم و خلاقانه باید در دستور کار قرار گیرد و در این آموزش‌ها بر رعایت مبانی اخلاقی تأکید شود.

رئیس کمسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به مطالبه دختران نخبه قم در خصوص فعالیت بیشتر حرم مطهر در برگزاری برنامه‌های فرهنگی برای دانش‌آموزان دختر، گفت: آستانه مقدس امام رضا(ع) برنامه‌های ویژه‌ای برای دانش‌آموزان دارد و حرم مطهر حصرت معصومه (س) نیز در این مقوله پررنگ‌تر حضور پیدا کند.

وی در پایان تأکید کرد: ایام فاطمیه، بهترین فرصت جهت تبیین حجاب و عفاف در جامعه است و انتظار از تمامی دستگاه‌ها، خاصه شهرداری این مهم است که در تبلیغات شهری به این اصل توجه ویژه گردد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید