کد خبر: 383471
۰
۰
نسخه چاپی

گامی مهم در راستای شهر هوشمند

رئیس اداره کنترل و نظارت بر شهرسازی الکترونیک شهرداری قم از صدور پاسخ استعلام شهرسازی شهرداری قم در کمتر از یک روز کاری خبر داد.

گامی مهم در راستای شهر هوشمند

به گزارش قم پرس سیدمحمود حاجی میررحیمی با اشاره به تلاش مدیریت شهری برای ارتقای شهرسازی الکترونیک در رسیدن به اهداف شهر هوشمند اظهار داشت: در دو سال گذشته در یک برنامه هدفمند، تغییرات اساسی در زیرساخت‌ها و ساختار فرآیندی در زمینه شهرسازی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در گام نخست با ایجاد ارتباط دوطرفه با شهروندان، امکان ثبت درخواست با عناوین پروانه، پایان کار، استعلام بانک و استعلام ادارات در هر ساعت از شبانه‌روز از طریق سامانه قم‌یار اجرایی شد، گفت: در این شرایط آن دسته از شهروندانی که به هر دلیلی امکان ثبت درخواست الکترونیکی را ندارند، می‌توانند به دفاتر پیشخوان مراجعه و ثبت درخواست کنند.

رئیس اداره کنترل و نظارت بر شهرسازی الکترونیک شهرداری قم ادامه داد: در گام دوم برای تسریع و تسهیل صدور پاسخ استعلامات دفترخانه‌ای( نقل‌وانتقال، ترهین و تفکیک)، در طی هماهنگی صورت گرفته با دفاتر اسناد رسمی، دیگر شهروندان نیاز به مراجعه حضوری به شهرداری را نداشته و دفترخانه با استفاده از سامانه قم‌یار درخواست خود را ثبت کرده و از طریق همان سامانه جواب را دریافت می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه برای دریافت پاسخ استعلام در گذشته نیاز به مراجعه حضوری شهروند جهت پرداخت عوارض نوسازی و درآمد بود که با زیرساخت‌های ایجادشده، امکان پرداخت غیرحضوری در همین سامانه برای دفترخانه و شهروندان فراهم‌شده است افزود: در درخواست‌های آپارتمانی نیز به‌محض پرداخت عوارض نوسازی و درآمد، پاسخ استعلام به‌صورت خودکار و الکترونیکی از طریق همین سامانه ارسال می‌شود و امیدواریم در برنامه‌های آتی، برای تمامی درخواست‌ها ارسال خودکار پاسخ استعلام فراهم شود.

میر رحیمی تصریح کرد: در تمامی درخواست‌ها، از ثبت تا صدور هر نوع گواهی به‌صورت مرحله‌به‌مرحله برای شهروندان پیامک ارسال می‌شود و آنان امکان پیگیری درخواست خود را از طریق تماس با شماره تلفن‌های ۳۶۱۰۴۵۱۹ و ۳۶۱۰۴۷۵۹ را دارند.

وی در پایان به اصلاح ساختار فرآیندی همه درخواست‌ها در جهت تسریع امور شهروندان اشاره کرد و یادآور شد: تمامی این فرایندها مورد بازبینی قرار گرفته و تا حد امکان کوتاه شده است و این امر امکان صدور پاسخ استعلام در کمتر از یک روز کاری را فراهم کرده است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید