کد خبر: 383495
۰
۰
نسخه چاپی

ضوابط تأمین پارکینگ در زمان صدور مجوز برای خانه مسافرها در قم بازنگری شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با بررسی ضوابط مربوط به تأمین پارکینگ از دو حوزه شهرسازی و حمل‌ونقل گفت: ضوابط تأمین پارکینگ در بافت فرسوده در زمان صدور مجوز برای خانه مسافرها با در نظر گرفتن میزان نرخ سفر و جذب سفر بازنگری شود.

ضوابط تأمین پارکینگ در زمان صدور مجوز برای خانه مسافرها در قم بازنگری شود

به گزارش قم پرس ., سید محمدحسین دهناد در جلسه کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم که با موضوع ساماندهی خانه مسافرها تشکیل شد، به لزوم تأمین پارکینگ در مورد خانه مسافرها برای اخذ مجوز اشاره کرد و اظهار داشت: ضوابط تأمین پارکینگ در بافت فرسوده و زمان صدور مجوز برای خانه مسافرها باید بازنگری شود.

وی ضوابط مربوط به پارکینگ را موردبررسی قرارداد و افزود: بخشی از ضوابط تأمین پارکینگ مربوط به حوزه شهرسازی بوده و ضریب ایستایی دارد و تأکید داشته که به ازای هر تخت چه میزان پارکینگ باید تأمین شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم، سپس ضوابط مربوط به حوزه ترافیک در تأمین پارکینگ را موردتوجه قرارداد و گفت: در حوزه حمل‌ونقل برای تأمین پارکینگ باید نرخ جذب سفر موردبررسی قرار بگیرد و به ازای هر میزان سفر و با نوع وسیله نقلیه، میزان تأمین پارکینگ محاسبه می‌شود.

وی از اجرای این بخش از ضوابط پارکینگ در اصفهان، مشهد و تهران خبر داد و یادآور شد: در این سه شهر تیپ‌های مختلف سفر را موردبررسی قرار داده‌ و مشخص کرده‌اند که از این تعداد چه میزان با خودروی شخصی، چه تعداد بدون خودروی شخصی و با حمل‌ونقل عمومی و بین‌شهری انجام می‌شود.

دهناد تأکید کرد: باید با این نگاه کاربری‌های مشخص را موردبررسی قرار دهیم و میزان نرخ سفر و جذب سفر را محاسبه کنیم، زیرا با این نگاه بخشی از مشکلات بافت فرسوده برای تأمین پارکینگ حل خواهد شد و بر اساس همین نگاه ضوابط قابلیت بازنگری را دارد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید