کد خبر: 383579
۰
۰
نسخه چاپی

استفاده از ۵۰ دستگاه ون جدید در مسیرهای پیرامون حرم مطهر و سرویس‌های خاص

شهردار قم گفت: برای حمل و نقل پیرامون حرم مطهر و سرویس مدارس و سرویس‌های خاص در قم 50 ون خریداری می‌شود.

استفاده از ۵۰ دستگاه ون جدید در مسیرهای پیرامون حرم مطهر و سرویس‌های خاص

به گزارش قم پرس ., دکتر سیدمرتضی سقاییان نژاد در شصت و پنجمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم، به لزوم خرید ۵۰ دستگاه ون در بازه زمانی مشخص اشاره کرد و اظهار داشت: ون مربوط به ناوگان تاکسیرانی بوده و ناوگان تاکسیرانی یک بخش خصوصی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه قرار نیست شهرداری بخش خصوصی را نیز بر عهده بگیرد و باری بر دوش ما شود، ابراز کرد: در نامه وزارت کشور دو الزام در خرید ون‌ها برای شهرداری‌ها گذاشته‌شده است؛ یکی عدم واگذاری این ون‌ها به غیر است و این به بدان معناست که شهرداری باید برای بهره‌برداری از این ون‌ها راننده استخدام کند.

شهردار قم ادامه داد: با توجه به این قید عدم واگذاری به غیر، این ون‌ها باید در تاکسیرانی مورداستفاده قرار بگیرد، یکی از مواردی که برای این ون‌ها در نظر گرفته‌شده به‌جای خودروی برقی در پیرامون حرم مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و شاید به‌صورت کمکی در آموزش و پرورش نیز از آن استفاده کنیم.

دکتر سقاییان نژاد، استفاده از ون‌ها در ناوگان اتوبوس‌رانی را عامل ایجاد مشکلاتی دانست و تصریح کرد: از این طرح تنها سه شهر اصفهان، ‌تهران و قم استقبال کرده‌اند و نکته اساسی آن این است که این ون‌ها جز تاکسیرانی بوده و شهرداری قرار نیست تاکسیران نیز شود.

وی خاطرنشان کرد: ناوگان تاکسیرانی مؤلفه‌های حمل‌ونقل عمومی را ندارد و از این ون‌ها تنها در بخش‌هایی که نام بردم می‌توانیم استفاده کنیم زیرا الزام عدم واگذاری به غیر دست مدیریت شهری را در این بخش بسته است

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید