کد خبر: 383599
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

استعدادیابی که هرگز در تیم ملی بازی نکرده است/ امیدوار به موفقیت

به گزارش قم پرس، هنوز یک ساعت از اخراج لوئیس انریکه از تیم ملی اسپانیا نگذشته بود که فدراسیون فوتبال این کشور، «لوئیس دی لا فوئنته» را به عنوان جانشین او اعلام کرد.

اخراج انریکه تنها دو روز بعد از حذف اسپانیا از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر توسط تیم ملی مراکش در مرحله یک هشتم نهایی صورت گرفت. فدراسیون اسپانیا از طریق حساب رسمی خود در سایت شبکه اجتماعی توییتر دو بیانیه در کمتر از یک ساعت منتشر کرد که در آنها پایان دوران انریکه و آغاز دوره جدیدی با مربی گری لا فوئنته را اعلام کرد.

لوئیس دی لا فوئنته کیست؟

لا فوئنته (۶۱ ساله) بیشتر دوران مربیگری خود را با رده های سنی جوانتر در تیم های ملی اسپانیا گذراند. موفقیت های چشمگیرش در تیم های جوان اسپانیا، او را به تنها گزینه جانشینی انریکه تبدیل کرد.

این مربی کهنه کار پیش از این بر تمرین تعدادی از بازیکنان تیم اصلی تیم ملی "لاروخا" از جمله اونای سیمون، اریک گارسیا، پائو تورس، پدری و مارکو آسنسیو نظارت کرده بود.

آنها در مسابقات فوتبال المپیک تابستانی ۲۰۲۰ که در سال ۲۰۲۱ در توکیو برگزار شد، زیر نظر لا فوئنته بازی کردند و توانستند مدال نقره را کسب کنند. این سرمربی متولد ۲۱ ژانویه ۱۹۶۱، فوتبال خود را به عنوان بازیکن در تیم جوانان اتلتیک بیلبائو آغاز کرد تا اینکه در سال ۱۹۸۰ به تیم اصلی باشگاه باسک راه یافت.

لا فوئنته هفت سال را در بیلبائو سپری کرد سپس در سال ۱۹۸۷، به مدت ۴ سال در باشگاه اندلسی سویا بازی کرد تا اینکه در تابستان ۱۹۹۱ به تیم اصلی خود بازگشت.

درست دو سال بعد، لا فوئنته چمدان هایش را بست و برای دپورتیوو آلاوس بازی کرد تا اینکه بعد از یک سال بازی با این تیم تصمیم به بازنشستگی از فوتبال بگیرد.

در طول این دوران حرفه ای، لا فوئنته بیش از ۲۵۰ بازی با تمام این باشگاه ها انجام داد و بیشترین آنها در اتلتیک بیلبائو با ۱۶۰ بازی در تورنمنت های مختلف بود.

وی با تیم باسک دو جام قهرمانی لالیگا، یک قهرمانی جام پادشاهی و یک سوپرجام را کسب کرد. او هرگز با تیم اصلی اسپانیا بازی نکرده است اما در تیم زیر ۲۱ سال "لاروخا" حضور داشت. لا فوئنته دوران مربی گری خود را از روی نیمکت اتلتیک بیلبائو در سال ۲۰۰۶ آغاز کرد.

استعدادساز اسپانیایی

سپس از سال ۲۰۱۳، لا فوئنته کار خود را به عنوان سر مربی برای رده های جوانان در تیم ملی اسپانیا آغاز کرد. او ابتدا سرمربی تیم زیر ۱۹ سال اسپانیا شد، سپس زیر ۱۸ و در نهایت زیر ۲۱ سال را هدایت کرد.

وی توانست به افتخارات مهمی چون قهرمانی تیم زیر ۱۹ سال اسپانیا در جام ملت های اروپا در سال ۲۰۱۵ و همچنین قهرمانی تیم زیر ۲۱ سال در جام ملت های اروپا در سال ۲۰۱۹، دست یابد.

روزنامه مارکا به نقل از اظهارات یکی از بازیکنان سابق در مورد لا فوئنته نوشت: «او مربی بزرگی خواهد شد، او تمام جزئیات بازیکنان ما را می داند، او یک فرد ایده آل است و بازیکنان به او احترام می گذارند و در واقع شایستگی این را دارد که در آینده مربی بزرگی شود».

منبع : مهر

دبیرسرویس: #هادی_اسماعیلی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.