کد خبر: 385596
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

صعود تاریخی تیم هندبال ایران به مرحله اصلی مسابقات قهرمانی جهان

به گزارش خبرنگار مهر بیست و هشتمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی مردان جهان از ۲۱ دی الی ۹ بهمن ماه با حضور ۳۲ تیم به میزبانی مشترک دو کشور لهستان و وسوئد برگزار می‌شود. تیم ایران در دومین حضور خود در این رقابت‌ها در گروه نخست با تیم‌های مونته نگرو، شیلی و اسپانیا هم گروه است.

در آخرین روز از دیدارهای مرحله مقدماتی گروه A رقابت‌های قهرمانی جهان تیم ملی مونته‌نگرو مقابل شیلی با نتیجه ۳۵ بر ۳۳ به برتری رسید تا تکلیف سه تیم صعود کرده از این گروه به مرحله دوم مسابقات جهانی مشخص شود. با این نتیجه تیم ایران که پیش از این با برد برابر شیلی صعود خود را به دور بعد قطعی کرده بود بدون در نظر گرفتن دیدار امشب خود برابر اسپانیا برای نخستین بار به مرحله اصلی مسابقات صعود کرد.

ملی پوشان ایران دیدار برایر اسپانیا را ٣٥ بر ٢٢ به حریف واگذار کردند.

با این نتیجه تیم‌های ملی ایران، مونته‌نگرو و اسپانیا از گروه A مسابقات قهرمانی جهان صعود کردند و در جمع ۲۴ تیم برتر جهان جای گرفتند. براین اساس تیم ملی ایران در شهر کراکوف خواهد ماند تا با سه تیم برتر گروه B در مرحله بعد بازی کند.

این اولین بار است که تیم ملی هندبال مردان ایران به مرحله اصلی مسابقات قهرمانی جهان صعود می‌کند.

محمد سیاوشی، علی رحیمی کازرونی، امیدرضا سرپوشی، مجتبی حیدرپور، محمدرضا اورعی، سلامان بربط، افشین صادقی، شهاب صادق‌زاده، وحید مسعودی، محمدمهدی بهنام‌نیا، میلاد قلندری، پویا نوروزی‌نژاد، محمد کیانی، مهرداد صمصامی، یاسین کبیریان‌جو، رضا یادگاری دهکردی، سیدمهدی موسوی، صابر حیدری، محمدرضا کاظمی و علی کوهزاد، ۲۰ ملی‌پوش منتخب ووسلین ووویچ در تیم ملی در این رویداد می‌باشند.

تیم ملی هندبال مردان دوشنبه شب ۲۶ دی ماه در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی مقدماتی از ساعت ۲۳:۳۰ به وقت کشورمان به مصاف تیم اسپانیا می‌رود.

منبع : مهر

دبیرسرویس: #هادی_اسماعیلی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.