کد خبر: 385942
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

هفتمین مسابقه کتابخوانی هشت بهشت برگزار می‌شود

به گزارش قم پرس، کتاب «خاطرات احمد احمد» توسط معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی تهران به عنوان موضوع هفتمین مسابقه مجازی کتابخوانی هشت بهشت معرفی شد.

این کتاب نوشته محسن کاظمی برای هفتمین مسابقه مجازی کتابخوانی هشت بهشت از دور سوم مسابقات برای دانشجویان علاقه‌مند کتابخوانی انتخاب شده است. کتاب «خاطرات احمد احمد»، خاطرات تلخ و شیرینی است از کسانی که برای رسیدن به فجر، بهایی سنگین پرداخته و البته از مدعیانی که در نیمه راه تغییر جهت دادند. کار نگارش این کتاب که ۴ سال به‌طول انجامید، با مصاحبه‌های طولانی مدت احمد احمد، در تابستان ۷۶ آغاز شد.

احمد احمد از مبارزان در دوره پهلوی دوم است. به‌علت نوع مبارزاتش با گروه‌های مبارز بسیار همکاری و فعالیت داشته و به سبب آن چندین بار دستگیر، شکنجه و زندانی شده است. وی در آخرین برخورد با مأموران ساواک از ناحیه پا تیر خورد و مصدوم و معلول شد.

«خاطرات احمد احمد» در ۹ بخش و با موضوعاتی مانند دوران کودکی و اوضاع خانوادگی، تحصیلات ابتدایی و متوسطه، آشنایی با اندیشه حضرت امام خمینی (ره)، عضویت در انجمن ضدبهائیت، فعالیت در حزب ملل اسلامی، دوران دستگیری و زندان قزل قلعه و شکنجه های مرگبار، ازدواج و دستگیری مجدد، ارتباط با شهید اندرزگو و درگیری با ساواک، دوران انقلاب و تظاهرات مردمی و آزادی، جنگ تحمیلی و حضور در جبهه نوشته و تنظیم شده است.

دانشجویان علاقه‌مند مسابقات کتابخوانی باید برای شرکت در مسابقه به سایت باشگاه کتابخوانی دانشجویان ایران مراجعه کنند.
آزمون این مسابقه، چون در آخرین جمعه بهمن‌ماه ۲۸ بهمن‌ماه از ساعت ۹ تا ۲۴ به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و به دانشجویان برگزیده این مسابقه جوایز ۵ میلیون ریالی اهدا می شود.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.