کد خبر: 386326
۰
۰
نسخه چاپی

دوره های آموزش قرآن و معارف در ترکیه

به گزارش قم پرس، آشنایی با قرآن نه تنها آشنایی با کلام خداست، که این آشنایی، شاهراه رهایی از تاریکی جهت رسیدن به نور و روشنایی ست. حال چنانچه طلیعه آشنایی افراد با این کتاب آسمانی و ایجاد علاقه مندی به آن، از همان دوران کودکی و خردسالی همراه باشد، پیدایش صفات عالیه در انسان، بسیار سریع تر روی داده و دوام و بقای آن نیز در روش و منش آنان بیش تر و پایدار تر خواهد بود.

به فرموده حضرت علی (علیه السلام)، یادگیری علم و دانش به ویژه علوم قرآنی در دوران کودکی، هم چون ایجاد نقش بر روی سنگ است. از این رو آشکار می گردد که نقش و جایگاه درس قرآن در تربیت کودکان و نوجوانان، به چه میزان دارای اهمیت است. علی الخصوص این یادگیری همراه با حضور والدین موثرتر خواهد بود. پدر و مادری که خواندن قرآن جزو برنامه زندگی آنان است، فرزندانشان نیز به فراگیری و خواندن قران علاقه مند می شوند و این خود یکی از راه های تعلیم قرآن به فرزندان است.

در همین راستا دارالقرآن فاطمه الزهرا (سلام الله علیها)، وابسته به نمایندگی جامعةالمصطفی در ترکیه، نه تنها برای کودکان و نوجوانان، بلکه برای والدین آنها نیز کلاسهای قرآنی برگزار می کند که تا کنون چندین دوره قرآنی به صورت حضوری و آنلاین توسط این مرکز برگزار شده است.

دوره اول آموزش قرآن و معارف اسلامی این مرکز به صورت حضوری از تاریخ ۲۰ فروردین تا ۲ تیر ۱۴۰۱ با حضور هفتاد نفر در مرکز آموزشی نمایندگی در استانبول برگزار شد.

در این دوره عناوین درسی الفبا، روخوانی و روانخوانی، تجوید سطح ۱، احکام، عقاید و فعالیت های قرآنی برای مخاطبان کودک، نوجوان و بانوان برگزار گردید. همچنین برنامه ویژه ماه مبارک رمضان، میلاد امام رضا (علیه السلام)، امام حسن (علیه السلام) و حضرت معصومه (سلام الله علیها) از برنامه های فرهنگی این دوره بود.

دوره دوم به آموزش قرآن اختصاص داشت که به صورت برخط از تاریخ ۲۰ فروردین تا ۲ تیر ۱۴۰۱ با حضور ۵۳ نفر از بانوان و دختران در ۱۱۰ ساعت برگزار شد که برنامه های آموزشی تجوید سطح ۱، روخوانی و روانخوانی، حفظ قرآن و الفبا در آن ارائه شد.

دوره سوم آموزش قرآن و معارف اسلامی نیز به صورت حضوری از تاریخ ۲۷ تیر تا ۲۸ شهریور ۱۴۰۱ با حضور ۹۴ نفر از کودکان، نوجوانان و بانوان در مدرسه فاطمه زهراء (سلام الله علیها) برگزار شد. برنامه های آموزشی این دوره شامل الفبا، روخوانی و روانخوانی، تجوید سطح ۱، احکام، عقاید و فعالیت های قرآنی بود و برنامه های فرهنگی ویژه عید غدیرخم، عید مباهله و ماه محرم نیز در این دوره برگزار شد.

دوره چهارم نیز به صورت حضوری در مسجد امام علی (علیه السلام) استانبول از تاریخ ۷ تیر تا ۸ شهریور با حضور ۵۵ نفر از کودکان، نوجوانان و بانوان برگزار شد. برنامه آموزشی این دوره شامل الفبا، روخوانی و روانخوانی، تجوید سطح ۱، احکام، عقاید، تاریخ و فعالیت های قرآنی بود.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید