کد خبر: 386417
۰
۰
نسخه چاپی

ویژه برنامه‌های روز میلاد جوادالائمه (ع) در حرم مطهر رضوی

به گزارش قم پرس، حجت الاسلام والمسلمین حسین شریعتی‌نژاد با اشاره به اینکه هر ساله به مناسبت فرارسیدن میلاد پرنور و با برکت امام جواد (ع)، سراسر مشهدالرضا (ع) غرق در شادی و جشن و سرور می‌شود، اظهارکرد: به همین مناسبت و برای بهره‌مندی بیشتر زائران از برکات این میلاد خجسته و زیارت بارگاه منور حضرت رضا (ع) مراسم‌های جشن و شادمانی ویژه‌ای نیز با حضور سخنرانان و ذاکران برجسته، در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

همزمانی شب میلاد با آغاز دهه مبارک فجر

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی در تشریح این برنامه‌ها اظهار کرد: سه شنبه ۱۱ بهمن ماه، همزمان با شب میلاد امام جواد (ع)، که با آغاز جشن‌های دهه مبارک فجر نیز مصادف شده است، ویژه برنامه‌ای برای زائران و مجاوران امام رضا (ع) همراه با مدیحه‌سرایی، شعرخوانی آئینی، خاطره‌گویی مبارزان انقلاب، دکلمه‌خوانی و … برگزار خواهد شد.

به گفته وی، این محفل بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، آغاز می‌شود و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی، مدیحه‌سرایی مجید بنی فاطمه از جمله بخش‌های آن خواهد بود. همچنین با توجه به تقارن این شب با آغاز دهه مبارک فجر، بخش خاطره‌گویی دوران انقلاب پیش‌بینی شده و حجت الاسلام کاظم راشد یزدی خاطراتی از آن سال‌ها را برای زائران رضوی روایت خواهد کرد.

ویژه برنامه‌های روز میلاد جوادالائمه (ع)

حجت الاسلام و المسلمین شریعتی نژاد ادامه داد: چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه نیز مراسم جشن روز ولادت ابن الرضا (ع) از ساعت ۱۰ صبح با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز می‌شود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی افزود: در این مراسم حجج اسلام، حسین‌علی سعدی و حسینی قمی سخنرانی می‌کنند و اجرای گروه گلدسته‌های حرم، شعر خوانی آئینی، مدیحه‌سرایی و قرائت زیارت جواد الائمه (ع) از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه است.

وی بیان کرد: مراسم شام ولادت با سعادت حضرت جواد الائمه (ع) نیز پس از نماز مغرب و عشاء، با مولودی‌خوانی سید مجید بنی فاطمه آغاز می‌شود و در ادامه حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان به بیان فضائل و کرامات امام جواد (ع) می‌پردازد. شعرخوانی آئینی سید حسین سیدی، اجرای گروه سرود گلدسته‌های حرم، دکلمه‌خوانی و مولودی‌خوانی مهدی سروری هم از دیگر بخش‌های این مراسم باشکوه است.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید