کد خبر: 386536
۰
۰
نسخه چاپی

مشکلی در تأمین ارز نداریم/ از مولدسازی عقب‌نشینی نمی‌کنیم

به گزارش قم پرس سید احسان خاندوزی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران درباره طرح مولدسازی و نحوه اجرای آن، اظهار داشت: مسئله مولدسازی جزو نیازهای جدی و درخواست‌هایی است که بسیاری از کشورهای دنیا آن را اجرایی می‌کنند و به تحول اقتصادی کمک می‌کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: هر جا سرمایه راکدی وجود دارد که از آن استفاده‌ای نمی‌شود، باید بدل به پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی زنده شود. با این حال متأسفانه ده‌ها هزار پروژه عمرانی نیمه‌کاره در کشور داریم که تمام آن‌ها می‌تواند از طریق تزریق این دارایی‌های راکد دوباره زنده شود و در این مسیر سه قوه هم‌قدم هستند.

وی ادامه داد: به خاطر فضاسازی‌های برخی در فضای مجازی اساساً از این مسیر تحولی برای آینده سرمایه‌گذاری و پروژه‌های عمرانی استان‌ها عقب‌نشینی نخواهیم کرد. اگر ایرادات فنی و تخصصی وجود داشته باشد خود شورای عالی هماهنگی سران سه قوه آن‌ها را در مصوبات جدیدش به عنوان اصلاحیه لحاظ خواهد کرد. در شفاف‌ترین حالت ممکن اطلاع‌رسانی بدون نگرانی از عدم شفافیت به همه هموطنان انجام خواهد شد.

خاندوزی یادآور شد: اگرچه دولت‌های گذشته بارها تاکید کردند که مولدسازی مورد توجه باشد، اما مدیران دولتی مثل ملک مطلق خود می‌خواستند این اموال را نگه دارند در حالی که کشور در پروژه‌های عمرانی خود به آن نیاز داشت. در واقع مدیران دستگاه‌های دولتی سال‌ها مقاومت می‌کردند تا زمین‌ها و ساختمان‌های متروک خود را از دست ندهند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: هم مقاومت مدیران و هم برخی دخالت‌های نظارتی منجر به این شده بود که مدیران دستگاه‌های اجرایی جرأت انجام کار را نداشته باشند؛ بنابراین هیچ راهی جز این نبود که از طریق یک اختیار ویژه و البته در کمال شفافیت و با پایبندی کامل به کارشناسی رسمی دادگستری در قیمت‌گذاری و امثال آن عمل شود.

خاندوزی همچنین در مورد وضعیت ارزی کشور نیز اظهار داشت: با توجه به مجموع تراز تجاری مثبت کشور که بیش از ۲۰ میلیارد دلار در ۱۰ ماهه امسال است، در تأمین ارزهای لازم برای تجارت و واردات رسمی کشور هیچ مشکل و محدودیتی از سمت بانک مرکزی وجود ندارد.

وی گفت: امیدوارم با تزریق این منابع به تولیدکنندگان و اینکه فعالان اقتصادی بتوانند به ارز در سامانه نیما دستیابی پیدا کنند ما از دوره آشوب در حوزه ارزی به دوره ثبات قدم بگذاریم.

وزیر اقتصادی و امور دارایی همچنین در مورد پرداخت وام خرد بانکی نیز تصریح کرد: امیدواریم با ابلاغیه دیروز بانک مرکزی، از هفته آینده شاهد سرعت بخشیدن به فرآیند وام‌های خرد باشیم.

دبیرسرویس: #ساراپشوتن_فرد

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید