کد خبر: 386824
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

نکوداشت حجت‌الاسلام حجتی کرمانی برپا می‌شود

به گزارش قم پرس، مراسم نکوداشت یک عمر فعالیت انقلابی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حجتی کرمانی از ساعت ۹ تا ۱۲ روز چهارشنبه ۱۹ بهمن در مؤسسه اطلاعات برگزار می‌شود.

در این مراسم شخصیت‌هایی چون سیدحسن خمینی، مجید انصاری، غلامعلی حداد عادل، محمدرضا باهنر، سید عباس صالحی و سید اصغر قریشی (هم بند دوران زندان او) سخن خواهند گفت. در حاشیه این مراسم از دو کتاب جدید حجتی کرمانی به نام‌های «آموزه‌های راشد؛ عطر زندان» و «سه رساله از تقریرات درس خارج امام خمینی» رونمایی خواهد شد.

مراسم نکوداشت حجتی کرمانی نخستین برنامه از سلسله برنامه‌های «پیشواز یکصدمین سال انتشار روزنامه اطلاعات» است. همچنین نمایشگاه اسناد و تصاویر حجتی کرمانی همزمان با مراسم نکوداشت، در گالری مؤسسه اطلاعات گشایش می‌یابد و تا تاریخ ۲۱ بهمن دایر خواهد بود.

حجت‌السلام محمدجواد حجتی کرمانی زاده ۱۳۱۱ کرمان از روحانیون باسابقه سیاسی است که سوابق طولانی مبارزاتی با حکومت پهلوی دارد. وی نخستین امام جمعه کرمان پس از انقلاب اسلامی، عضو مجلس خبرگان قانون اساسی، عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده مجلس شورای اسلامی بوده است. از حجتی کرمانی بیش از ۲۰ اثر در قالب کتاب و شمار زیادی مقاله منتشر شده است.

حجتی کرمانی از آغاز انقلاب تا کنون با روزنامه اطلاعات همکاری دارد و مقالات بسیاری در حوزه‌های دینی ء فقهی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به رشته تحریر درآورده است. ستون «کوتاه و گویا» در روزنامه اطلاعات حاصل تقریرات سیاسی - اجتماعی او در بیش از دو دهه اخیر است.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.