کد خبر: 386835
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

تامین بیش از ۲۴ هزارهکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش قم پرس به نقل از وزارت راه و شهرسازی، ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن درباره وضعیت تأمین زمین در نهضت ملی مسکن اظهار داشت: تاکنون بیش از ۲۴ هکتار زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تأمین شده است و حدود ۱۲ هزارهکتار در توافق با مالکین بخش خصوصی و نیروهای مسلح مورد توافق قرار گرفته که باید مراحل مورد نظر را در استان‌ها برای الحاق یا شهرک‌سازی طی کند.

وی نحوه تأمین زمین در توافق با نیروهای مسلح را تشریح کرد و گفت: در این روش زمین تحت اختیار نیروهای مسلح برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد و سازمان هم امور مربوط به الحاق و تعیین کاربری را انجام می‌دهد.

مالکی افزود: آنچه پس از کسر خدمات و کاربری‌های آموزشی و درمانی از خالص مسکونی باقی می‌ماند، پنجاه درصد در اختیار صاحب زمین یعنی نیروهای مسلح قرار می‌گیرد تا با تأمین مالی از سوی خود به تأمین مسکن برای کارکنان نیروهای مسلح اقدام کنند.

وی ادامه داد: پنجاه درصد نیز در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن قرار می‌گیرد تا برای سایر متقاضیان استفاده شود. سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است که تمام سازندگانه اعم از شرکت‌های زیر نظر بانک‌ها که کار ساخت و ساز انجام می‌دهند، تمام شرکت‌های بزرگ یا پیشران صنعتی مانند شرکت‌های فولادی، پتروشیمی‌ها و یا شرکت‌های تولیدی و صنعتی در طرح بزرگ نهضت ملی مسکن مشارکت کنند.

مالکی خاطرنشان کرد: همچنین آمادگی توافق با همه صندوق‌ها مثل صندوق بازنشستگی و صندوق تأمین اجتماعی که قصد تأمین مسکن برای جامعه کارگری یا کارمندی خود داشته باشند وجود دارد و توافقاتی هم انجام شده تا از اراضی در اختیار خود برای تأمین مسکن خودشان استفاده کنند.

وی افزود: همچنین می‌توانیم با شرکت‌هایی که زمین مناسب در اختیار دارند، برای تأمین زمین همکاری کنیم تا در حوزه تأمین مالی به کارکنان خود کمک کنند و مشکل مسکن کارکنان این شرکت‌ها نیز مرتفع شود.

دبیرسرویس: #جوادمحمدی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.