کد خبر: 386959
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

کتاب تویی به جای همه به چاپ دوم رسید

به گزارش قم پرس، کتاب «تویی به جای همه» نوشته سید مهدی شجاعی عنوان کتاب اول مجموعه حماسه سجادیه است که به‌تازگی توسط انتشارات کتاب نیستان به چاپ دوم رسیده است.

مؤلف کتاب می‌گوید از آنجایی که ما به امام سجاد (ع) ظلم کردیم! او را بیمار و نحیف و رنجور شناساندیم و بعد در میان سطور تاریخ، گمش کردیم. تنها مرد یک قبیله را، که یک تنه و دست تنها اما عالمانه و امیدوارانه، صدها داغ دیده و مصیبت چشیده را اداره کرد و ده‌ها واقعه خصمانه و فتنه گرانه را مدیریت، ندیدیم و نشان ندادیم. چطور شکوه مردانه و عاقلانه سجاد را میان ویرانه‌های مدینه ندیدیم؟ و یا چطور سکوت مدبرانه و خردمندانه‌ی پسرِ علی را بیرونِ گودِ حرّه نشنیدیم؟ چطور حضور جانانه و فداکارانه دردانه زهرا را میان جماعت اناث باقی مانده از کربلا حس نکردیم؟ چطور نفهمیدیم و ندانستیم آنکه شجاعانه از پس چندین و چند تلاش مذبوحانه، سربلند و روسفید خودش و اهل خیمه‌اش را بیرون آورد سجاد بود؟

ما نفهمیدیم پسر حسین، آن تشنه لبِ غلتیده در خون، سی و چهار سال بعد از آن کشتارِ ددمنشانه و وحشیانه کجا بود، چه کرد و چگونه زیست؟

در این کتاب امام مخاطب با منابع و کتب بسیاری مواجهه است که توسط سید مهدی شجاعی انتخاب شده‌اند تا وقایع از میان آنها به درستی روایت شود.

شجاعی سعی کرده در این‌کتاب تاریخ را زندگی کند و احساس غرور و تفاخر را به امام سجاد (ع) در تمامی سطرهای کتاب به مخاطب منتقل کند.

چاپ دوم این کتاب با ۴۲۸ صفحه عرضه شده است.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.