کد خبر: 386961
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

بیش از ۷۰ تیم بازی‌سازی در نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای حضور دارند

محمدامین حاجی‌هاشمی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در مصلی امام خمینی (ره)، گفت: چهارمین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای تهران در قالب نمایشگاه فناوری‌های محتوای فضای مجازی (CTEX) برگزار می‌شود که در واقع این نمایشگاه تلفیقی از دو نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای از روز گذشته ۱۶ بهمن در مصلی امام خمینی (ره) آغاز می‌شود و تا روز چهارشنبه ۱۹ بهمن ادامه دارد.

وی افزود: بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای سعی کرده است تا فناوری‌های مربوط به بازی‌های رایانه‌ای را در آنجا ارائه کند که بخش مهمی از این رویداد بازی‌های علمی است. همچنین برگزیدگان رویدادهای بازی‌سازی که در شش استان برگزار شده بود، در این دوره از نمایشگاه حضور دارند. بخش دیگر این نمایشگاه مربوط به شرکت‌های بازی‌سازی است که در غرفه‌های‌شان بازی‌های خود را معرفی و عرضه می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: بخش دیگر از چهارمین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای، بخش بازیگاه سالم است که در انتهای نمایشگاه قرار دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند با حضور در این بخش از محتوای آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: امروز ۱۷ بهمن ساعت ۱۵ آئین اختتامیه رویداد کتاب‌بازی را در حاشیه چهارمین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای برگزار و از برگزیدگان آن تجلیل خواهیم کرد. همچنین روز سه‌شنبه ۱۸ بهمن ساعت ۱۵ آئین اختتامیه هفتمین جام قهرمانان بازی‌های رایانه‌ای را برگزار و از برگزیدگان آن تجلیل می‌کنیم.

حاجی‌هاشمی گفت: در چهارمین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای، بیش از ۷۰ تیم بازی سازی در سه بخش بازی‌های علمی، مرکز رشد بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و شرکت‌های بازی ساز حضور دارند. البته این نمایشگاه قرار بود در آبان ماه برگزار شود که به دلیل شرایط اخیر کشور، زمان برگزاری آن به هم‌اکنون موکول شد و تدبیر آقای اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این بود که این نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و بازی‌های رایانه‌ای که سخنیت بیشتری باهم دارند، تجمیع شوند و در قالب یک نمایشگاه برگزار شوند.

وی افزود: در این نمایشگاه در خصوص سواد مصرف برنامه‌های ویژه‌ای داریم که آموزش‌های لازم را به خانواده‌ها و بازدیدکنندگان ارائه خواهیم کرد. همچنین در حوزه بین‌الملل با کشورهایی همچون آمریکای لاتین و کشورهای آسیایی هماهنگی شده است تا در این دوره از نمایشگاه حضور داشته باشند.

مدیرعامل بازی‌های رایانه‌ای گفت: امسال برای نخستین بار است که علاوه بر بازی‌سازان، مشتریان و ارائه‌کنندگان بازی‌های رایانه‌ای در این دوره از نمایشگاه حضور دارند. همچنین به دلیل آنکه زمان کمی برای برگزاری این نمایشگاه داشتیم، به هرحال بدون اشکال نخواهد بود اما تلفیق دو نمایشگاه در یک نمایشگاه می‌تواند سبب ایجاد یک هم افزایی شود.

وی افزود: برخی از تولیدکنندگان رسانه‌های دیجیتال تولیدکننده بعضی از بخش‌های بازی‌های ریانه ای هستند که می‌توان به انیماتورها. دوبلورها، مترجم‌ها، موشن کپچرها اشاره کرد که هم در حوزه صنایع دیجیتال و خلاق ارائه خدمت می‌کنند و هم در فضای بازی‌های رایانه‌ای به فعالیت می‌پردازند؛ به همین دلیل ایجاد بازار متمرکز میان این گروه‌ها می‌تواند سبب ایجاد یک هم‌افزایی شود.

حاجی‌هاشمی در پایان گفت: علاوه بر غرفه مستقل برای بازی‌سازان، اکثر بخش‌های چهارمین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در قالب پاویون است که ارائه کنندگان مجموعاً در آن پاویون‌ها به معرفی تولیدات و محتوای خود می‌پردازند.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.