پیک هشتم کرونا بیخ گوش مردم استان سمنان است/ شروع بازگشت به عقب

به گزارش قم پرس آخرین رنگ بندی اعلام شده وزارت بهداشت و ستاد مقابله کرونای کشور بر اساس بیماریابی و داده‌های ارسالی از دانشگاه‌های علوم پزشکی سمنان و شاهرود نشان می‌دهد که وضعیت کرونایی در اقصی نقاط دیار قومس، بار دیگر نگران کننده شده است.

هرچند برخی کارشناسان اعتقاد دارند که این تغییرات بسیار زیاد و بالا پایین‌های مداوم در آمار کرونایی صرفاً به خاطر بیماریابی بهتری دو دانشگاه مستقر در استان سمنان بوده و وضعیت کرونایی در تمام استان‌های کشور رو به وخامت نهاده است.

هشدارهای جدی

به هر صورت شش شهرستان در کل کشور در وضعیت نارنجی کرونایی یا همان هشدار جدی قرار دارند که سه شهرستان از این تعداد یعنی آرادان، سمنان و سرخه در استان سمنان قرار دارد.

در این رنگ بندی همچنین شاهرود و میامی تنها نقاط آبی رنگ نقشه کرونایی استان سمنان محسوب می‌شوند و مهدی شهر و گرمسار و همچنین دامغان سه شهرستان استان در وضعیت زرد کرونایی هستند.

وضعیت زرد کرونایی به معنای هشدار شیوع بیماری است و با این حساب کرونا در ۶۰ درصد کل استان سمنان به حالت اضطرار وارد شده و هر لحظه امکان دارد که شرایط را برای ورود پیک هشتم کرونا به این استان مهیا سازد.

رعایت پروتکل‌ها

وضعیت کرونایی در کل کشور البته به همان شکل است برای مثال تعداد شهرهای تثبیت شده یا همان واقع شده در وضعیت آبی کرونایی از ۳۵۷ شهر در هفته گذشته به ۳۴۸ شهر در این هفته کاهش یافته و این یعنی تعداد شهرهایی که به وضعیت زرد یا نارنجی وارد شده‌اند، رو به افزایش است.

یا شرایط کنونی دور از تصور نیست که تا ده روز دیگر شاهد ورود پیک هشتم بیماری کرونا به استان سمنان و البته کشور باشیم. همچنان توصیه مسئولان بهداشت و درمان برای تعویق انداختن این موضوع که بالاخره دیر یا زود گریبان استان سمنان را خواهد گرفت، واکسیناسیون، رعایت مسائل بهداشتی، دوری از تجمعات و … است.

شش شهرستان در کشور در وضعیت نارنجی ۹۴ شهرستان در وضعیت زرد کرونایی و مابقی در شرایط آبی قرار دارند.

دبیرسرویس: #هادی_اسماعیلی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید