کد خبر: 389121
۰
۰
نسخه چاپی

طرح نورالثقلین با هدف احیای محافل خانگی قرآن تقویت می‌شود

به گزارش قم پرس حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی ظهر شنبه در نشست خبری تشریح برنامه‌های نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان این سازمان، اظهار کرد: برنامه «مهرواره محله همدل» یکی از برنامه‌های سازمان تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان است. این برنامه با مشارکت سایر محلات برای برگزاری کارگاه‌های سبک زندگی قرآنی با محوریت آسیب‌شناسی اجتماعی مانند رسیدگی به بیماران تا جلوگیری از طلاق، تسهیل در امر ازدواج، برگزاری مواکب قرآنی در محلات، برگزاری محافل قرآنی، ایجاد مرکزی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی، زمینه‌سازی برای تقویت توان علمی دانش‌آموزان و برنامه‌های جنبی دیگری تدوین شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: سال گذشته در کل کشور ۶۵ هزار مسئله شناسایی شد که از این تعداد ۲۵ هزار مسئله در طی فرآیند مهرواره حل شد که این اتفاق بزرگی است که مسئله‌یابی در محله توسط کنشگران آن محله صورت گیرد و ارائه راه حل هم توسط همان گروه انجام شود.

وی افزود: ذیل برنامه مهرواره محله همدل برای نوجوانان ویژه برنامه‌ای با عنوان قهرمان من تدارک دیده شده است، به این ترتیب که نوجوانان وارد حلقه حل مسئله محله خود می‌شوند بر این اساس تیم‌های سه تا پنج نفره در محله تشکیل و مسئله‌شناسی صورت خواهد گرفت که به تقویت حل مسئله این قشر کمک خواهد کرد.

حجت الاسلام صاحبقرانی تصریح کرد: برگزاری این طرح برکات زیادی در پی داشت و امید را به محله بازگرداند، ضمن اینکه باعث ایجاد امید و اهتمام در مشارکت در محلات شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: طرح دیگری در سازمان پیگیر هستیم که از سه سال پیش آغاز شده این طرح با عنوان ستاد نهضت پیشرفت بانوان است ما در این طرح به دنبال جایگاه اجتماعی بانوان هستیم. استفاده از ظرفیت‌های ماه رمضان برای کنشگری بانوان در بررسی مسائل حائز اهمیت است.

وی با اشاره به تقارن ایام نوروز با ماه بهار قرآن، اظهار کرد: برنامه‌هایی قرآنی که در ماه مبارک رمضان پیش‌بینی شده شامل برپایی افطاری ساده، برگزاری کرسی‌های تفسیر قرآن کریم و آموزش‌های مجازی تدبر در قرآن، تولیدات رسانه‌ای، برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم، محافل انس با قرآن کرسی‌های تلاوت قرآن کریم در مساجد و بقاع متبرکه با هماهنگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان است.

حجت الاسلام صاحبقرانی گفت: یک محور دیگر برنامه‌های جزءخوانی در حوزه نوجوانان است که در این خصوص یک حرکت نو طراحی کردیم و برگزاری جلسه قرآن جزخوانی ویژه نوجوانان را در دستور کار قرار دادیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه متولی برگزاری نمایشگاه قرآن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: ما نیز به اعتبار سازمان دارالقرآن کریم در نمایشگاه قرآن حضور داریم و دو غرفه در مشهد برپا خواهیم کرد، ضمن اینکه در سطح مناطق هم مشابه سال گذشته مشارکت خواهیم داشت همچنین نمایشگاه قرآن در شهرستان‌ها به صورت ویژه‌تری نسبت به سال‌های دیگر برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: رویدادهای قرآنی خوبی برای نمایشگاه قرآن طراحی کردیم که شامل آشنایی با مفاخر قرآنی، معرفی آثار قرآنی و پرداختن به موضوعات با محوریت قرآنی در دست اقدام است.

حجت الاسلام صاحبقرانی با اشاره به محدودیت کرونا و ایجاد اختلال در جلسات قرآن خانگی، گفت: شبکه قرآن محلی با عنوان نورالثقلین مدتی است در راستای احیای محافل خانگی قرآن آغاز شده که در ماه مبارک رمضان فعالیت بیشتر را در این خصوص خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: برگزاری طرح تبیین با تبیان ویژه مبلغان در راستای جهاد تبیین و اعزام تخصصی مبلغ با محوریت فرزندآوری را در برنامه‌های مناسبتی داریم.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات پویش حمایت مردمی و توسعه فعالیت قرآنی در مشهد راه‌اندازی خواهد شد، ما موقوفات در حوزه‌های زیادی داریم اما در عرصه قرآنی هم موقوفات کم است هم خیرین کمتر ورود کردند، لذا در این راستا فرهنگ‌سازی صورت خواهد گرفت.

حجت الاسلام صاحبقرانی گفت: اگر بتوانیم جامعه خود را قرآنی کنیم بسیاری از مسائل حل خواهد شد، لذا توسعه فرهنگ قرآنی و پشتیبانی از این جلسات آن هم به صورت مردمی که دغدغه ما هم شکل گرفتن مردمی این موارد است.

دبیرسرویس: #میثم_عربی

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید