کد خبر: 389163
۰
۰
نسخه چاپی
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم:

سال پرکار سازمان فرهنگی در سال 1401

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم برنامه‌های این سازمان در سال 1402 را تشریح کرد.

سال پرکار سازمان فرهنگی در سال 1401/دست پر شهرداری قم در نوروز 1402

به گزارش قم پرس حجت الاسلام والمسلمین سید احمد طباطبایی‌نژاد در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: همزمانی اعیاد دهه فجر، شعبانیه، نوروز و ماه مبارک رمضان موجب افزایش حجم کاری سازمان فرهنگی شهرداری شده است.
وی با اشاره به اینکه در سال گذشته شاهد اقدامات مؤثری در این سازمان بوده‌ایم، مطرح کرد: طرح حریم حرم در محدوده بازار تا مصلی به‌منظور ارائه مجموعه رویدادهای فرهنگی در دستور کار قرار داشت.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه بیش از 60 رویداد در طرح حریم حرم اجرا شد، عنوان کرد: همچنین در حال حاضر نیز دو نمایشگاه در صحن‌های حرم مطهر فعال است.
وی از برگزاری جشن شب‌های رمضان در میدان آستانه یاد کرد و گفت: همچنین در میدان آستانه به مناسبت عید نوروز و ماه مبارک رمضان شاهد برپایی غرفه‌های فرهنگی نیز خواهیم بود.
طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه سرود سلام فرمانده در قم جهانی شده است، خاطرنشان کرد: این اجرا در سال گذشته موجب شد تا فعالیت‌های مختلف در میدان آستانه شکل بگیرد.
وی برپایی نمایشگاه اشراق و نگار گذرهای مختلف را مدنظر قرارداد و افزود: مصلی قم، بوستان نجمه، نمایشگاه زمزم و ... ازجمله محدوده‌هایی هستند که میزبان بیش از 60 عنوان برنامه در سال گذشته بوده‌اند.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با تأکید بر اینکه طرح محله مسجد محور نیز در دستور کار سال گذشته قرار داشت، تصریح کرد: تاکنون بیش از 5 هزار نفر در المپیاد ورزشی فرزندان انقلاب شرکت کرده‌اند.
وی با اشاره به اینکه مباحث فرهنگی و ورزشی در مساجد و محلات دنبال شده است، یادآور شد: با استفاده از ظرفیت مساجد توانستیم اتفاقات مؤثر فرهنگی را در محلات قم رقم بزنیم.
طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه 150 مسجد در دهه فجر در بحث آذین‌بندی همکاری داشته‌اند، ابراز کرد: در بلوار معنوی پیامبر اعظم(ص) نیز سازمان فرهنگی شهرداری قم بیش‌ترین تعداد غرفه در مقایسه با سال‌های گذشته را داشته است.
وی با اشاره به اینکه 44 غرفه در این بلوار فعال بوده است، اذعان کرد: همچنین به مناسبت ایام نیمه شعبان شاهد نورافشانی در 5 نقطه بلوار پیامبر اعظم(ص) با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم بوده‌ایم.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه در اجرای سرود سلام فرمانده 2 نیز همکاری لازم صورت گرفت، مطرح کرد: باتوجه به حضور دانش آموزان از سراسر کشور در اجرای سرود سلام فرمانده 2 شاهد افزایش بازخورد این سرود بوده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه در حوزه ورزشی نیز با همکاری مجموعه‌های مختلف توانسته‌ایم رویدادهای مختلفی را اجرا کنیم، عنوان کرد: همچنین گردشگری مقاومت را نیز به دبیرخانگی قم آغاز کرده‌ایم.
طباطبایی‌نژاد با تأکید بر اینکه نیمه شعبان امسال ویژگی‌های خاصی داشت، اظهار کرد: طی وبیناری با کلان‌شهرهای مختلف توانسته‌ایم جشن‌های نیمه شعبان را در شهرهای مختلف اطلاع‌رسانی کنیم.
وی با اشاره به اینکه دبیرخانه دائمی جشن‌های مهدوی به قم واگذار شد، خاطرنشان کرد: جلسات متعددی در این راستا با محوریت مسجد مقدس جمکران در سطح ملی برگزار شده است.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم از برگزاری کنگره شهدای استان قم یاد کرد و گفت: در برگزاری این کنگره نیز سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم توانسته است همکاری و مشارکت لازم را داشته باشد.
وی با اشاره به مشارکت در جشنواره فیلم 17، تصریح کرد: همچنین سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در برگزاری تئاترها و سرودهای خیابانی حوزه ایثار و شهادت پای‌کار بوده است.
طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه همکاری جدی‌ای با اداره کل آموزش و پرورش استان قم شکل گرفته است، یادآور شد: این همکاری در قالب‌های مختلفی ازجمله افزایش فرهنگ شهروندی، مسابقات روزنامه دیواری و ... بوده است.
وی با اشاره به اینکه جریان مسمومیت‌ها مشکلاتی را در این راستا به وجود آورد، اظهار داشت: امیدواریم با رفع این مشکل، شاهد تقویت و رونق مجدد اقدامات سازمان در حوزه آموزش و پرورش باشیم.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم ادامه داد: همچنین طرح‌های متعددی نیز در حوزه پیشگیری از حوادث چهارشنبه‌سوری تدوین و منتشرشده است که بازخوردهای خوبی در فضای مجازی به همراه داشته است.
وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار هفته فرهنگی شیراز را در قم برگزار کردیم، اظهار کرد: در نظر داریم سال آینده نیز هفته فرهنگی قم در شیراز را برگزار کنیم.طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه مباحثی ازجمله حریم حرم و محله مسجد محور در سال آینده نیز دنبال خواهد شد، عنوان کرد: تلاش داریم فعالیت‌های فرهنگی را در خارج استان قم توسعه دهیم.
وی از نرم‌افزار مهمان حرم یاد کرد و گفت: این طرح با تعامل دیگر استان‌ها از قم آغازشده و ادامه خواهد داشت.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با تأکید بر اینکه در نوروز امسال در 15 بوستان مباحث و غرفه‌های فرهنگی و ورزشی خواهیم داشت، مطرح کرد: همچنین علاوه‌بر این بوستان‌ها، بوستان‌های کمپینگ و بوستان نرگس نیز در دستور کار قرار دارند.
وی اضافه کرد: در جلسات با دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات، سپاه استان قم، حوزه علمیه، اداره کل ورزش و جوانان و ... مقرر شد از ظرفیت این سازمان‌ها نیز استفاده شود.
طباطبایی‌نژاد با اشاره به اینکه برنامه تحویل سال را در کنار سالمندان و گلزار شهدا خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: تجدید بیعت با شهدای گمنام و دیدار با معلولان بهزیستی نیز از دیگر برنامه‌های سال جدید است.
وی افزود: برنامه سال‌تحویل در کنار سالمندان به نیابت از فرزندان آن‌ها و برنامه روز دوم در بهزیستی به نیابت از خانواده معلولان خواهد بود.
وی با بیان اینکه امسال تور قم گردی با جدیت بیش‌تری دنبال می‌شود، تصریح کرد: همچنین تئاتر و سرود خیابانی نیز در دستور کار اقدامات نوروزی 1402 قرار دارد.
سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به اینکه مسابقات جام رمضان را در ایام ماه مبارک رمضان خواهیم داشت، یادآور شد: مباحث ورزشی یکی از دغدغه‌های شهردار قم است تا به‌صورت مردمی در بدنه محلات اجرا شود.
وی برگزاری جنگ‌های شهروندی در پردیسان را مدنظر قرار داد و افزود: اتوبوس‌های جنگ شهروندی هر شب در محلات مختلف پردیسان قم میزبان اهالی این منطقه خواهد بود.
طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه جشنواره نوروز المبارک را نیز خواهیم داشت، ابراز کرد: این جشنواره در ایران‌شناسی و هم‌گرایی قومیت‌های ایرانی تأثیرگذار خواهد بود.
وی با اشاره به پیوست فرهنگی غرفه‌های فرهنگی شهرداری قم، بیان کرد: در این پیوست‌ها مباحث عفاف و حجاب نیز دیده‌شده است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید