کد خبر: 389338
۰
۰
نسخه چاپی
حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد:

حسن خلق جواز ورود به بهشت است

    سخنران حرم بانوی کرامت گفت: انسان خوش اخلاق جواز ورود به بهشت را کسب خواهد نمود و انسان بد اخلاق اگر چه تمام عمر را عبادت کند جواز ورود به بهشت را نخواهد داشت. 

حسن خلق جواز ورود به بهشت است

به گزارش قم پرس ، حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد طی سخنانی قبل از نماز ظهر در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت اظهار داشت: مهم ترین موقف در قیامت موقف سنجش و میزان است و اگر میزان اعمال حسنه انسان زیاد باشد می تواند وارد بر بهشت شود.

وی افزود: اگر کسی سیئاتش زیاد باشد باید وارد جهنم شود به همین خاطر باید انسان تلاش نماید میزان و ارزیابی اعمال حسنه اش در مقابل سیئاتش بیشتر باشد.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: طبق فرموده رسول گرامی اسلام یکی از راه های افزایش میزان حسنات گفتن ذکر شریف صلوات است.

وی خاطر نشان کرد: ذکر شریف تسبیحات اربعه نیز از دیگر راه های افزایش حسنات است به همین خاطر باید اولین چیزی که به فرزندان خود آموزش می‌دهیم اذکاری باشد که قلب و روح انسان را صیقل می دهد.

فرحزاد یادآور شد: داشتن حسن خلق در معاشرت با دیگران از راه های بسیار مهم سنگین نمودن میزان اعمال حسنه است چرا که خوش اخلاقی همانندی خورشیدی که برف را آب می کند گناهان را ذوب خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: انسانی که بد اخلاق است توبه اش مورد قبول درگاه الهی نخواهد شد چرا که انسان بداخلاق همواره با خلق و خوی تندی که دارد مرتبا دچار خطا و بداخلاقی می شود.

وی اظهار داشت: دین اسلام تماما دین اخلاق است و نبی گرامی اسلامی جهت اتمام مکارم اخلاق مبعوث شده است.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: لازم است درماه مبارک عهد و پیمان ببندیم که خوش اخلاق باشیم و با اهل و عیال و اقوام و … تندی نکنیم و این ماه مبارک را آغازی بر نهادینه نمودن خوش اخلاقی داشته باشیم.

فرحزاد تاکید کرد: انسان خوش اخلاق جواز ورود به بهشت را کسب خواهد نمود و انسان بد اخلاق اگر چه تمام عمر را عبادت کند جواز ورود به بهشت را نخواهد داشت.

وی درادامه گفت: یکی دیگر از راه های سنگین نمودن میزان حسنات، داشتن محبت و ولایت نسبت به حضرات معصومین است و هر چه این محبت و ولایت بیشتر باشد میزان اعمال حسنه نیز بیشتر خواهد شد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید