کد خبر: 389486
۰
۰
نسخه چاپی
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قم مطرح کرد:

تقدیر از تحولات چشمگیر سیما و منظر قم

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت: تحولات بسیار چشمگیری در سیما و منظر شهری و فضای سبز قم نسبت به سال‌های گذشته اتفاق افتاده است.

تقدیر از تحولات چشمگیر سیما و منظر قم
به گزارش قم پرس ؛ مصطفی ملایی، ضمن تقدیر از عملکرد مدیریت شهری به‌خصوص در سیما و منظر و اسکان از نیمه شعبان تا ایام نوروز اظهار داشت: مهم‌ترین شاخصه که می‌توان از برداشت خود در مورد این خدمت گذاری ارائه دهیم، بحث امید و نشاط بوده که در بازدید از فضای شهر قم به‌خوبی وجود دارد.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم افزود: المان‌های نوروزی زیبایی طراحی‌شده و این المان‌ها در کنار اماکن مقدس حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران و دیگر فضاهای قم، بسیار قابل‌توجه است.
وی با بیان اینکه شهرداری قم، شبکه خدمت‌رسانی خوبی را برای زائرین و مجاورین تدارک دیده است عنوان کرد: اطلاع‌رسانی دقیق در ایستگاه‌ها و فضای مجازی در زمینه ارائه این خدمات می‌تواند راهگشای رفع مشکلات در زمینه تسهیلات زائرین و مسافرین و خدمت به شهروندان باشد.
ملایی اذعان کرد: با توجه به این تلاش‌ها به شهرداری و پرسنل در مدیریت شهری خداقوت عرض می‌کنیم و امیدواریم در این مسیر خدمات مضاعفی را شاهد باشیم.
وی سخنان مقام معظم رهبری درباره سیما و منظر شهری را مورد توجه قرار داد و افزود: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای سلامی شهر تهران در دوره چهارم فرمودند هزینه کردن در حوزه سیما و منظر شهری و فضای سبز مانند سرمایه‌گذاری است و این سخنان به این معنا بوده که هر میزان در سیما و منظر شهری بودجه هزینه کنیم، سرمایه‌گذاری بر آرامش و شادی و نشاط و امیدآفرینی مردم به شمار می‌رود.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: تحولات بسیار چشمگیر سیما و منظر شهری در فضای سبز و سطح شهر قم نسبت به سال‌های قبل اتفاق افتاده است و شاخص‌ها و آمار و رتبه‌ها براین مساله اذعان دارند و همه این‌ها یک سرمایه‌گذاری در جهت خدمت به شهروندان است.
به گفته وی، در مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر قم، نگاه‌ها به این خدمات، بحث سرمایه است و هر بودجه‌ای که در این مسیر قرار دهیم سرمایه‌گذاری اجتماعی، مردمی، معنوی و روان‌شناختی به شمار می‌رود.
ملایی با تأکید بر اینکه اولویت شورای اسلامی شهر قم در حوزه سیما و منظر و فضای سبز، هویت انقلابی و اسلامی قم است، اظهار داشت: قم، مرکز فقاهت و خاستگاه انقلاب و ام‌القرای شیعه و حرم اهل‌بیت(ع) و دارای بافت اصیل و سنتی است.
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: اولویت دیگر از نظر سیما و منظر شهری و فضای سبز قم، امیدآفرینی و نشاط است، همچنین توجه به گفتمان‌های رهبری در زیباسازی و منظر شهری است و باید به موضوعاتی چون جمعیت و فرزندآوری و خانواده و جایگاه مادر به‌عنوان اولویت‌ها توجه داشت.
وی عنوان کرد: از دیگر اولویت‌های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم، توجه به توسعه مشارکت‌هاست؛ یعنی پای کار آوردن افراد و هنرمندان و گروه‌های مردمی در مدیریت شهری ازجمله این اولویت‌هاست.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید